شناسهٔ خبر: 66954574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۳۰۰ خودرو جایزه مشترکان خوش‌مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال جوایز نفیسی برای مشترکان خوش‌مصرف برق مانند قرعه‌کشی ۳۰۰ دستگاه خودرو اتوماتیک دنا، ۲۰۷ و تارا پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر با حضور در بخش خبر ۲۱ درباره جزئیات پویش « با انرژی» گفت: سال گذشته شاهد مشارکت ۴۰ درصدی مردم کشورمان در کاهش مصرف برق بودیم که بر اساس آن پاداش صرفه جویی را پیش بینی کردیم که امسال نیز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق اظهار داشت: قبض برق رایگان برای مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می‌دهند همچون سال گذشته استمرار خواهد داشت و علاوه بر آن امسال جوایز نفیسی نیز مانند خودرو، لوازم خانگی، لوازم برقی، بسته‌های اینترنت و ... در نظر گرفته شده است. وزارت نیرو در این خصوص ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک دنا، ۲۰۷ و تارا را پیش بینی کرده که جز جوایز بزرگ پاداش صرفه جویی هستند.

سخنگوی صنعت برق با ذکر این نکته که مشترکان می‌توانند از طریق نصب وب اپلیکیشن ba_energy.ir در جریان این پویش قرار گیرند، اذعان داشت: در کنار جوایز ارزنده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتوا‌های متنوعی برای آموزش راهکار‌های مصرف بهینه برق نیز در این وب اپلیکیشن قرار گرفته است.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: در این نرم افزار، شبیه سازی طراحی شده است که مشترکان با ثبت وسایل برقی خود در آن می‌توانند میزان مصرف برق خود را به صورت تقریبی تخمین بزنند و بر اساس مصرفی که سال گذشته داشتند که آن هم قابل رویت است اگر بتوانند ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، امتیاز می‌گیرند و اگر دریافت این امتیاز‌ها استمرار داشته باشد علاوه بر جوایز ارزنده‌ای که در نظر گرفته شده از جوایز دوره‌ای که هر دو هفته یکبار و ماهیانه یکبار تعلق می‌گیرد نیز برخوردار شوند.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: تنها با چند راهکار ساده مانند عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف برق، قراردادن درجه کولر روی عدد ۲۴ می‌توانند کاهش مصرف داشته باشند و به تدریج امتیاز دریافت کنند.

وی افزود: دانش آموزان نیز می‌توانند در پویش صرفه جویی در مصرف انرژی در برنامه شاد شرکت کنند تا از جوایزی مانند تبلت و بسته‌های اینترنتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما