شناسهٔ خبر: 66954536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش معنادار سرمربی آبی‌ها به شایعه اخراج بعداز بازی آخر

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

جواد نکونام در آخرین نشست خبری قبل از بازی در لیگ جاری، پاسخ محکمی به احتمال برکناری‌اش داد اما برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال صدور حکم سنگین علیه سرمربی استقلال بعداز بازی فرداشب است، حکمی که مدیران هلدینگ را روانه بازار مربیان خارجی خواهد کرد

صاحب‌خبر -

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

جواد نکونام در شب آخرین بازی فصل به شایعات درباره جدایی اش استقلال واکنش نشان داد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعداز پایان بازی استقلال و گل‌گهر، برخی منابع خبری از عدم تمایل برخی مدیران هلدینگ مالک خلیج فارس برای ابقای نکونام خبر داده اند.

چند خبرنگار تخصصی حوزه استقلال هم در صفحات شخصی و استوری‌های خود اینطور استنباط کرده‌اند که شرایط حاشیه‌ای آبی‌ها در فصل جاری، به مذاق مدیران تصمیم گیر خوش نیامده و آنها قصد دارند پروژه خود را با مربی تراز اول خارجی در کنار تغییرات اساسی در فهرست بازیکنان دنبال کنند.

جواد نکونام و اطرافیانش هم قطعا این خبرها را شنیده و برای خود تجزیه و تحلیلی دارند که حالا در شب آخرین بازی فصل وقت مناسب برای نشان دادن واکنش به این حرف‌ها نیست.

با اینحال نکونام نتوانست پاسخ خبرنگاران در این مورد را ندهد و با جمله‌ای کوتاه و البته توفانی مخلص کلام را گفت:  من قرارداد ۳ ساله با استقلال دارم!!

نکونام درباره وضعیت روابط خود با مدیران جدید استقلال، استوری اخیر فرهاد مجیدی و این که گفته شده دو عضو احتمالی هیات مدیره جدید موافق ماندن او نیستند، گفت: من قرارداد ۳ساله با استقلال دارم. از روزی که تغییرات انجام شده آرامش داریم و می‌دانیم تمرکزمان فقط باید بر روی فوتبال باشد. کاملا تمرکز داریم. این که سال بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد ما جلسه داشتیم و حتی با بازیکنان مدنظرمان برای فصل بعد صحبت کردیم. قطعا بعداز بازی آخر دنبال نهایی کردن قراردادها هستیم. صحبت رسمی همین است که گفتم. از این صحبت‌های فرعی در فوتبال‌مان زیاد داشته‌ایم.

با اینحال جلسه‌ای که جواد نکونام درباره آن حرف می‌زند، به قبل از مصاف با نساجی در قائمشهر و دادن صدر جدول به پرسپولیس برمی‌گردد. روزی که خبر رسید جواد نکونام برای ملاقات با شهریاری، مدتی طولانی پشت در اتاق او نشست تا سردار را ببیند. کسی که نفر دوم هلدینگ خلیج فارس بعداز علی‌عسگری است و در استقلال حرف اول را می‌زند.

آن قرار و مدار در پشت درهای بسته، هر چه بود حالا اوضاع زمین تا آسمان فرق کرده... جواد بعداز آن دیدار نتوانست آرامش باشگاه را حفظ کند و طبق ادعای رسانه‌های متعدد در رختکن بازیکنان را برای مصاحبه علیه داوری تهییج کرد. خودش هم علیه دو داور افشاگری کرد که به کمیته انضباطی فدراسیون هم احضار شد و در کمال تعجب، حکمی برای او و مصاحبه‌های آتشین‌اش علیه برادران حیدری، پرسپولیس و تاج و خیلی‌ها صادر نشد!

حالا شنیده می‌شود محرومیتی سنگین که شاید یک سوم فصل را از جواد نکونام بگیرد ، در صورت عدم اثبات اتهامات او به داوران، انتظارش را می‌کشد و تیم مالکیتی هم با وجود قرارداد نمی‌توانند بخش زیادی از فصل را بدون سرمربی کنار زمین طی کنند. از فدراسیون فوتبال زمزمه‌هایی مبنی بر برخورد شدید با نکونام به گوش می‌رسد تا از این پس ، بتوان با موارد مشابه برخورد کرد. عدم صدور حکم متناسب با اتهاماتی که جواد نکونام علیه داوران و مقامات فوتبال مطرح کرد، ممکن است جواز تکرار را برای سایر مربیان صادر کرد و فصلی جهنمی را برای تصمیم‌گیران بسازد.

نام‌هایی مثل استراماچونی و مربیانی در سطح او برای نیمکت و مهاجمانی در سطح مامه تیام برای خط آتش استقلال طرح می‌شود و جیب پر پول مالک باشگاه هم باعث می‌شود چنین تغییراتی رویا نباشد.

بهرحال به‌نظر می‌رسد فرداشب اگر جواد ، به لطف حوادث فوتبال و لغزش سرخ‌ها صاحب جام نشود، نباید چندان روی ادامه دو فصل باقیمانده قراردادش دل خوش کند. شکافی که بین او و بخشی از سکوهای استقلال در چند هفته آخر شکل گرفته، باعث می‌شود که هواداران آبی از شنیدن مداوم حرف‌های کسل‌کننده، خسته شده باشند و یک مربی کم حرف‌حدیث‌تر در کنار خط شبیه آنچه پرسپولیس پیدا کرده را بیشتر بپسندند. مربی ای که بیش از جنجال های کلامی، در تاکتیک های تیمی حرف‌های جدی داشته باشد و جای بسنده‌کردن به بردهای اقتصادی ، بر حریفان حتی در خانه‌شان سخت بگیرد.

قرارداد ۳ساله نکونام و کابوس حکم انضباطی؛ آیا مالکان جدید استقلال، این جواد را می‌خواهند؟

آنها دوست ندارند هر بازی به جای نقد عملکرد تیم خود که در جدول خلق موقعیت، یکی از تیم‌های پایین جدول در فصل جاری بوده، از ناداوری و اعمال نفوذ به نفع رقیب و ساختار فاسد فدراسیون بشنوند.

فصلی که استقلال با وجود ۲۰ هفته صدرنشینی و جدال نفسگیر با رقبای پرستاره، همیشه تن هوادارانش را برای حفظ برتری حداقلی لرزاند و آب خوش از گلوی هیچکس در این باشگاه پایین نرفت.

جواد نکونام در آخرین نشست خبری قبل از بازی خود در لیگ برتر بیست‌وسوم، با لحنی منطقی‌تر عنوان دومی را پذیرفت و آن را ناکامی ندانست. اتفاقی که اگر چند هفته زودتر رخ داده بود، شاید  اینهمه فشار روانی به تیمش وارد نمی‌شد و حالا هم شاید حتی اختلاف دو هفته قبل با رقیب ، به خاطر آرامش ذهنی و تمرکز روی بازی خودشان سر جایش باقی مانده بود.

نویسنده: بهنام شریفی

نظر شما