شناسهٔ خبر: 66954479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان شمالی قهرمان رقابت‌های کشتی آلیش مردان کشور در سمنان شد

شاهرود - ایرنا - رقابت‌های قهرمانی و انتخابی تیم‌ ملی کشتی آلیش کشور با کسب مقام نخست خراسان شمالی در میامی استان سمنان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های خراسان شمالی با ۱۱۰ امتیاز به مقام نخست، مازندران با ۹۴ امتیاز به مقام دوم و سمنان(الف) با ۹۲ امتیاز به مقام سوم دست یافتند.

نوید ظفری با بیان اینکه ۱۹ تیم از سراسر کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند، افزود: ۲ تیم استان سمنان(الف و ب) شامل ۱۴ کشتی‌گیر با حریفان به رقابت پرداختند.

ظفری با بیان اینکه ۸۱ کشتی‌گیر در ۶ وزن (منفی ۶۰ تا مثبت ۱۰۰ کیلوگرم) با هم رقابت کردند، اضافه کرد: این رقابت‌ها در ۶ دور برگزار شد.

کسب مقام نخست شکوهی در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم

وی به برترین‌های وزن منفی ۶۰ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: محمد شکوهی از سمنان(الف) مقام نخست، علی نصیری از گلستان دوم، علی حق نجات از فارس و سینا شکوهی از خراسان شمالی مقام سوم مشترک را کسب کردند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی ادامه داد: در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم محمدرضا ابوالحسنی از مازندران مقام نخست را کسب کرد، عبدالله برزگر از سمنان(ب) به مقام دوم دست یافت و امیرحسین بارانی از خراسان شمالی و مهدی صالحی از سمنان(الف) مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

ظفری به کسب عناوین مقام اول تا سوم وزن منفی ۸۰ کیلوگرم اشاره کرد و افزود: مصطفی پرویزی از خراسان شمالی مقام نخست، صادق پاریاب از گلستان مقام دوم، جمال شاهمرادی از تهران و محمد نبی‌زاده از سمنان(ب) مقام سوم مشترک را کسب کردند.

وی به کشتی‌گیران برگزیده وزن منفی ۹۰ کیلوگرم اشاره کرد و گفت: یونس پهلوان‌زاده از خراسان‌جنوبی مقام نخست، علی‌اکبر محمدی از خراسان‌شمالی مقام دوم، سعید خلیلی از سمنان(الف) و فرهاد فلاح نژاد از مازندران به مقام سوم مشترک دست یافتند.

مقام مشترک سوم وزن منفی ۱۰۰ کیلوگرم اسدیان از تیم سمنان

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی ادامه داد: در وزن منفی ۱۰۰ کیلوگرم، عیسی روایی از خراسان‌شمالی مقام نخست، اشکان عزیزی از ایلام مقام دوم، توکل اسدیان از سمنان(الف) و امیر بوداغی از مازندران موفق به کسب مقام سوم مشترک شدند.

ظفری به کسب عناوین مقام اول تا سوم وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم اشاره کرد و افزود: پوریا رمضانی از مازندران مقام نخست، علیرضا حمزه‌نژاد از سمنان‌(الف) مقام دوم، بهرام کمالی از خراسان شمالی و شادمان عظیمی از فارس به مقام سوم مشترک رسیدند.

به گفته وی، علی خلیلی از تهران به عنوان کشتی‌گیر با اخلاق در این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در مجموعه ۹دی میامی برگزار شد، ادامه داد: کشتی‌گیران سمنان (۲تیم)،‌ مازندران، گلستان، خراسان شمالی، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس، توابع تهران، اصفهان، خوزستان و کردستان در این دوره حضور داشتند.

ظفری با بیان اینکه روز گذشته تیم‌ها پذیرش شدند، بیان کرد: صبح امروز وزن‌کشی و آیین افتتاحیه با حضور فرماندار میامی و مسوولان استان و شهرستان برگزار شد.

شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما