شناسهٔ خبر: 66954155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

شهید رئیسی نماد کارگزار تراز انقلاب اسلامی است

ویژگی‌هایی که برای ما که در مسئولیت‌های مختلف بوده و جزو کارگزاران انقلاب اسلامی هستیم، الگو است. بی‌شک، خلوص و کار برای خدا در رأس برجستگی‌های این شهید عزیز بود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود، خستگی را خسته کرده بود، گفت: شهید رئیسی نماد کارگزار تراز انقلاب اسلامی است. 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، در میدان آیینی امام حسین (ع) و با حضور آحاد مردم برگزار شد، با بیان اینکه بعد از شهادت این عزیزان، ویژگی‌هایی مطرح شد که همه این‌ها می‌تواند الگوی یکایک ما در هر کجایی که هستیم باشد، یادآور شد: ویژگی‌هایی که برای ما که در مسئولیت‌های مختلف بوده و جزو کارگزاران انقلاب اسلامی هستیم، الگو است. بی‌شک، خلوص و کار برای خدا در رأس برجستگی‌های این شهید عزیز بود. حضرت امام (ره) تعبیری دارند که می‌فرمایند، کار برای خدا نه خستگی دارد و نه دلسردی و وقتی به زندگی آیت‌الله رئیسی به ویژه در دوران ریاست جمهوری وی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خستگی را خسته کرده بود. 
دکتر قالیباف در ادامه با بیان اینکه این شهید عزیز هیچ‌گاه در سختی‌ها و مشکلات کار با شنیدن زخم زبان‌ها دلسرد نشد، اظهار کرد: خواهش می‌کنم در اکثر قریب به اتفاق سخنان ایشان و در نشست‌های مهم، چه در تجمعات مردمی و چه در جلسات کارشناسی با دولت و کارگزاران نظام در سطوح مختلف دقت کنید که در کنار اینکه خستگی را خسته کرده و هرگز دلسرد نشده بود، همواره فصل‌الخطاب آخر صحبت وی، حاکی از امید به آینده بود. رئیس قوه مقننه اضافه کرد: شهید رئیسی همواره بیان می‌کرد که مطمئنم آینده برای ما روشن است و موفقیت با ما خواهد بود. همه این‌ها برخاسته از خلوص این مرد بود که خسته و دلسرد نشد و جز امید به آینده و نگاه روشن به آینده کلام دیگری در صحبت‌های ایشان در همه جلسات مهم و حساس نمی‌شنیدیم. وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما او را سیدالشهدای خدمت می‌دانیم، به دلیل مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی است که مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانست و آن‌ها را مزاحم فرض نمی‌کرد، اذعان داشت: آیت‌الله رئیسی با عشق برای مردم کار می‌کرد. شهید رئیسی در مسئولیت ریاست جمهوری، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که با رفتار و کردار خود انجام داد، این بود که نماد یک مسئول و یک کارگزار بود که در ارتباط با مردم است و این موضوع را به عینه نشان داد. 
وی افزود: شهید رئیسی در هر سفر استانی خود به میان مردم می‌رفت و تلاش می‌کرد این موضوع را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. اجازه داد مردم حرف شخصی خود را در هر شرایطی بیان کنند و این ویژگی مهم شهید رئیسی بود و درسی برای ما کارگزاران است. همین باعث شد وقتی این حادثه تلخ رخ داد و این عزیز را از دست دادیم دل‌مان بسوزد که چنین چهره‌هایی را از دست دادیم. 
رئیس قوه مقننه در ادامه عنوان کرد: ملت ما در شرایط سخت بار‌ها و بار‌ها شاهد ترور‌ها و حوادث سختی بودند، اما آرامش روحی مردم و از منظر دیگر استحکام نظام سیاسی این کشور را در اداره امور کشور می‌بینیم که چنین حوادثی هرگز نمی‌تواند خللی در امورات کشور و در عزم و آرامش و روحیه مردم ایجاد کند. این نشان از قدرت ملی، انسجام ملی و قدرت نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز ما دارد. دکتر قالیباف با تأکید بر این مطلب که ما حق نداریم اجازه دهیم چرخ‌های تحول در حوزه حکمرانی و رابطه میان کارگزاران نظام با مردم را که شهید رئیسی نشان داد، متوقف کنیم یا خدای ناکرده به عقب بازگردیم، اظهار کرد: این یک خیانت بزرگ به آرمان‌های امام (ره) و شهدا و یک ظلم بزرگ به ولایت و مردم عزیز ماست و باید از خدا بخواهیم توفیق پیدا کنیم در مسیر وظیفه خود حرکت کنیم.

نظر شما