شناسهٔ خبر: 66953613 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودرو ارزان قیمت ام جی ۵ توسط فردا موتورز به ایران می‌آید

صاحب‌خبر -

خودرو ام جی ۵، جدیدترین سدان شرکت فردا موتورز است که با قیمت اقتصادی و مشخصات و امکانات معقول به بازار ایران عرضه خواهد شد.

شرکت فردا موتورز، یکی از خودروسازان مطرح کشور است که علاوه بر مونتاژ محصولات چینی تحت برند FMC، به‌تازگی به واردات و عرضه خودروهای ام جی (MG) نیز روی آورده است. این شرکت در اولین قدم، سدان ام جی جی تی را به‌عنوان اولین وارداتی این برند معرفی کرد و اکنون قصد دارد تا با عرضه خودرو ام جی ۵، سهم بیشتری از بازار از سدان های اقتصادی را از آن خود کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز نگاهی اجمالی به این خودرو خواهیم داشت.

ام جی ۵؛ سدان کامپکت وارداتی فردا موتورز

ام جی ۵ ام جی ۵

خودرو MG5 یکی از آخرین محصولات این شرکت چینی است که در سال 2017 به‌صورت رسمی رونمایی و در سال 2021 با ظاهری اصلاح شده به بازار عرضه شد. این محصول در برخی بازارها با نام Roewe i5 شناخته می‌شود و حالا نمونه اولیه از نسخه بنزینی آن توسط فردا موتورز وارد کشور شده و در حال گذراندن مراحل فنی و قانونی برای واردات گسترده به کشور است. از نظر ظاهری، ام جی ۵ طراحی ساده‌ای دارد که با خطوط صاف و بدون پیچیدگی‌های زیادی شکل گرفته است. چراغ‌های جلو و عقب این خودرو ابعاد بزرگی دارند و در مدل‌های فول آپشن از نوع LED هستند. تزئینات کرومی به‌کار رفته در برخی قسمت‌های جلو و عقب خودرو به‌چشم می‌خورد. رینگ‌های آلیاژی دو رنگ 16 اینچی و طراحی جانبی ساده و بدون حجم‌پردازی‌های عجیب، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این سدان کامپکت به‌شمار می‌روند.

ابعاد ام جی 5 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با 4601، 1818 و 1489 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2680 میلی‌متر است. وزن این سدان 1230 کیلوگرم اعلام شده است. از نظر ابعاد این خودرو در دسته سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد و رقبایی چون اف ام سی 511 و بهمن ریسپکت را پیش روی خود می‌بیند.

مشخصات فنی MG 5

در بخش فنی، این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 118 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر مجهز شده است. مجموع قدرت این خودرو توسط گیربکس CVT به چرخ‌های محرک جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این سدان کامپکت، 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

علاوه بر این، سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک‌فرسون و در محور عقب از نوع تورشن بیم است.

امکانات رفاهی و ایمنی ام جی 5 وارداتی

نمای داخل ام جی ۵ نمای داخل ام جی ۵

از مجموعه آپشن‌های این خودرو می‌توان به نمایشگر 10 اینچی کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سانروف برقی، کروز کنترل، صندلی برقی راننده و سرنشین، سیستم صوتی با 6 بلندگو، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
معرفی VGV U75 پلاس؛ یک شاسی بلند چینی دیگر برای بازار ایران + عکس و مشخصات خودرو جدید بهمن موتور با یک باک بنزین، ۲۱۰۰ کیلومتر راه می‌رود دو شاسی بلند چینی سرس M5 و M7 توسط ماموت خودرو به کشور وارد می‌شوند

نظر شما