شناسهٔ خبر: 66953566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق وعده‌ای دیگر؛ تکمیل طرح های نیمه تمام در دولت مردمی؛

سالن‌های ورزشی چند منظوره سرریگ و رمکان جزیره قشم بهره‌برداری شد

قشم - ایرنا - سالن های ورزشی چند منظوره شهدای خدمت «شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» روستای سرریگ و شهر رمکان جزیره قشم امروز (جمعه) در راستای تحقق تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولت مردمی با حضور استاندار هرمزگان، بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای سرریگ به مساحت هزار و هشت متر مربع و سالن ورزشی رمکان به مساحت هزار مترمربع از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و در شمار طرح های نیمه تمام و مطالبات مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بودند که در دولت سیزدهم، به همت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تکمیل و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.

سالن‌های ورزشی چند منظوره سرریگ و رمکان جزیره قشم بهره‌برداری شد

بیش از ۷۰۰ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن به جوانان قشم واگذار شد

در ادامه سفر یک روزه مهدی دوستی استاندار هرمزگان به جزیره قشم، جوانان روستای گورزین سرزمین آب و آفتاب به نمایندگی قرارداد واگذاری زمین خود را از استاندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دریافت کردند.

در این طرح به همت بنیاد مسکن و منطقه آزاد قشم ۷۰۷ قطعه برای واگذاری به متقاضیان دارای شرایط، آماده‌سازی شده که ۱۱۰ قطعه در روستای گورزین، ۱۲۰ قطعه در روستای سرریگ و ۴۷۷ قطعه دیگر از این واگذاری ‌های طرح نهضت ملی قشم نیز در شهر سوزا به متقاضیان تحویل می‌شود.

سالن‌های ورزشی چند منظوره سرریگ و رمکان جزیره قشم بهره‌برداری شد

لازم به ذکر است در سطح جزیره قشم از بین هفت هزار و ۶۵۰ نفر متقاضی تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که تاکنون حدود سه هزار نفر از متقاضیان در مرحله واگذاری زمین قرار دارند و هزار و ۴۰۰ نفر از آنان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی شده اند.

سالن‌های ورزشی چند منظوره سرریگ و رمکان جزیره قشم بهره‌برداری شد

احداث ۱۱ کیلومتر راه ساحلی جدید، دسترسی مردم و صیادان قشم را آسان کرد

در ادامه حضور یک روزه استاندار هرمزگان در جزیره قشم، راه روستایی دوربنی به سمت گامبرون به طول هشت کیلومتر و راه ساحلی دولاب به طول سه کیلومتر گشایش یافت.

احداث این ۱۱ کیلومتر راه ساحلی جدید، دسترسی ساکنان بیش از ۱۰ روستا و صیادان غرب جزیره‌ قشم به دریا را آسان‌تر می کند.

میزان اعتبار صرف شده از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای برای بهره برداری از این محورهای روستایی و ساحلی ۵۲۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید آیت الله رییسی به استان هرمزگان تامین شده است.

سالن‌های ورزشی چند منظوره سرریگ و رمکان جزیره قشم بهره‌برداری شد

مرحله توسعه شرکت فانوس ماهیان قشم افتتاح شد

امروز همچنین، مرحله توسعه شرکت تولیدی فانوس ماهیان قشم با ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن انواع کودهای زیستی مایع و جامد و سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این شرکت برای ۲۱ نفر فرصت اشتغال مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل فراهم کرده است.

دیدار با خانواده شهید محمد بازماندگان قشمی، افتتاح و بهره برداری از طرح های سازمان منطقه آزاد قشم از جمله بلوار شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اعتبار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، بزرگراه امام رضا(ع) با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال و شرکت تولیدی فانوس ماهیان از جمله برنامه های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان مرزی قشم است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما