شناسهٔ خبر: 66953034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: نتانیاهو به جنون و نسل کشی خود در برابر سکوت جامعه جهانی ادامه می دهد

صاحب‌خبر -
سید حسن نصرالله: نتانیاهو به جنون و نسل کشی خود در برابر سکوت جامعه جهانی ادامه می دهد
خبرگزاری آریا - دبیر کل حزب الله لبنان عصر امروز (جمعه) طی سخنرانی درمراسم بزرگداشت شیخ علی کورانی پژوهشگر، محقق و نویسنده و مبارز لبنانی و مدیر مرکز «تحقیقات‌ المعجم الفقهی» به مسئولیت خطیر جامعه بین الملل در بازدارندگی دشمن صهیونیست و حمایت از فلسطین اشاره کرد و گفت : نتانیاهو به جنون و نسل کشی خود در برابر سکوت جامعه جهانی ادامه می دهد.

سید حسن نصرالله با طرح این سوال که آیا وظیفه ی جامعه بین الملل، بازدارندگی اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین نیست، افزود : برای اولین بار احساس می کنیم که جبهه مقاومت با فعالیت دانشجویان آمریکایی و غربی با موضع گیری شرافتمندانه انسانی اخلاقی علیه جنایت های اسرائیل درغزه تا این حد گسترش یافته است.
وی تصریح کرد: اسرائیل طی این مدت هیچ دستاوردی در غزه نداشته است، با اینکه خیلی ها را به شهادت رسانده و بسیاری از مناطق را بمباران کرده است.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه درگیری در غزه حیثیتی است ، اظهار داشت: شکست اسرائیل نتایج زیادی را در زمینه های مختلف درمنطقه خواهد داشت.
سید حسن نصرالله همچنین گفت : نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل در روزهای اخیر به شمال (سرزمین های اشغالی) رفتند تا به شهرک نشینان بگویند که نیروهای مقاومت را چند کیلومتر دور کرده اند اما نیروهای مقاومت با واکنش سریع اعلام کردند که هنوز در مرزها حضور دارند.
دبیر کل حزب الله ضمن اعلام همبستگی و همدردی با ملت و ارتش یمن در پی تجاوز آمریکا و انگلیس به این کشور و دعای خیر برای شهدای این جنایت افزود: سید عبدالملک الحوثی تأکید کرده است که تجاوز آمریکا و انگلیس در هر سطحی، هرگز بر حمایت یمن از ملت و مقاومت فلسطین و غزه تأثیر نخواهد داشت.
وی در رابطه با جبهه لبنان نیز گفت که جبهه لبنان قدرتمند است و دشمن اسرائیلی را تحت فشار گذاشته است.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت : در جریان عملیات رامیا علیه دشمن صهیونیست اگر رزمندگان ما اراده می کردند وارد این پایگاه می شدند و این پیامی روشن به سران اشغالگر است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به حزب الله و لبنان پیشنهاد داده که دست از جنگ با اسرائیل و حمایت از فلسطین بردارد تا مشکل برق و انرژی آنها را حل کنیم ، آمریکا را عامل اصلی مشکل برق و انرژی در لبنان دانست و گفت : آنها (آمریکایی ها) جلوی واردات گاز از مصر و ایران و دیگر کشورها به لبنان را گرفته‌ اند.
دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: بستر اجتماعی مقاومت همچنان حاضر، صبور، صادق است و به برکت آگاهی و فرهنگ و ایمان و اخلاص آن پیرزوی سال 2000 اتفاق افتاد و امروز هم در جبهه جنوبی لبنان این پشتیبانی با قدرت وجود دارد. در لبنان برخی‌ها مغالطه می‌کنند و ادعا دارند که ملت لبنان با نبرد کنونی علیه دشمن صهیونیستی موافق نیستند ولی این ادعا صحیح نیست. من به این مدعیان می‌گویم اگر شما درست می‌گویید پس این شهدای حزب الله، جنبش امل، حزب قومی، جماعت اسلامی و خانواده‌های آنها بیانگر چیست؟ آیا همه این شهدا و بستر اجتماعی مقاومت، بخشی از ملت لبنان نیستند؟! تمام طوایف و اقشار ملت لبنان از جبهه جنوبی پشتیبان غزه حمایت می‌ کنند.

نظر شما