شناسهٔ خبر: 66952989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا

با وجود شدت گرفتن سرکوب‌ها و بازداشت ها، اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ پلیس ساعت ۵ و نیم صبح به چادر‌های دانشجویان تحصن کننده در دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان آمریکا حمله ور شد و بعد از قلع و قمع کردن چادر ها، دستکم ۱۳ دانشجو را دستگیر کرد.

<div id="video-display-embed-code_11172394"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4248692/11172394?width=600&height=350"></script></div>

یک دانشجوی این دانشگاه در این باره می‌گوید: ما در حال اعتراض مسالمت آمیز ضد نسل کشی اسرائیل و ارتباط مالی دانشگاه مان با اسرائیل بودیم، به جایی آسیب نزدیم و هیچ قانونی را هم نقض نکردیم. در این حال ساعت ۵ و نیم صبح به چادر هایمان حمله و آنها را تخریب و پاره کردند و خیلی‌ها را دستگیر کردند.
یک استاد شرکت کننده در تجمع دانشجویان نیز گفت: هیچ کس اینجا را ترک نمی‌کند. این فقط شروع ماجرا است. همه ما اینجا با هم می‌مانیم و به دفاع از مردم غزه ادامه می‌دهیم.
یک دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز می‌گوید: صبح زود پلیس به تحصن ما در حمایت از غزه حمله کرد. این حمله توسط نیرو‌های آموزش دیده صهیونیست اداره پلیس و با شیوه حداکثر ارعاب انجام شد. آنها حجاب شماری از دانشجویان دختر را با زور و اجبار برداشتند. ما مشارکت ایالات متحده با اسرائیل در نسل کشی مردم غزه و همینطور سکوت دانشگاهمان در قبال آن و همکاری اش با اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم.
یک استاد و عضو هیئت علمی این دانشگاه نیز در جمع آنان حضور یافت و تاکید کرد: من دانشیار دانشکده پزشکی و عضو هیئت علمی هستم. من به شما دانشجویان افتخار میکنم شما به ما درس شجاعت و خرد می‌آموزید، شما قطب نمای اخلاقی درستی دارید و در طرف درست ایستاده اید. به راهتان ادامه دهید.
در دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سانتاکروز آمریکا هم به رغم تهاجم پلیس به چادر‌های متحصنان و حضور شمار زیادی از نیرو‌های پلیس ضدشورش، تجمع ضدصهیونیستی دانشجویان ادامه دارد.
رسانه‌های آمریکا تعداد دانشجویان دستگیر شده در جریان اعتراضات ضدصهیونیستی درداشنگاه‌های این کشور را بیشتر از ۳ هزار نفر اعلام می کنند.

با صدا‌ها:
۱-    دانشجوی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان
۲-    استاد تحصن کننده در دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان
۳-    عضو هیئت علمی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان
۴-    دانشجوی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان

نظر شما