شناسهٔ خبر: 66952057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیدحسن نصرالله:

برای نابودی غده سرطانی اسرائیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم

تهران-ایرنا- دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت درگذشت آیت الله علی کورانی تاکید کرد موضع شرعی، فقهی، اخلاقی و انسانی ما این است که باید برای ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل از منطقه تمام تلاش خود را شب و روز به کار بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، سید حسن نصرالله ضمن تسلیت درگذشت آیت الله علامه مجاهد شیخ علی کورانی اظهار داشت: با مردم و ارتش یمن در برابر تجاوزهای آمریکایی و انگلیسی اعلام همبستگی کامل می‌کنیم. آقای عبدالملک الحوثی اعلام کرد که تجاوزها هر چقدر باشد بر موضع یمن در حمایت از فلسطین و غزه تاثیر نخواهد گذاشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما این سوال را مطرح می‌کنیم که آیا جامعه بین المللی با اسرائیل مقابله و از ملت فلسطین حمایت می‌کند؟ برای اولین بار احساس می‌کنیم که جبهه مقاومت تا حدی گسترش یافته است که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و غربی نیز به عنوان بخشی از موضع شریف انسانی و اخلاقی علیه جنایت‌های اسرائیل در غزه  به پا خواسته‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: بنیامین نتانیاهو با پافشاری اش بر مساله جنگ، اوضاع رژیم صهیونیستی را بدتر خواهد کرد. رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، رهبران ارتش و مسوولان ارشد نظامی درمورد فاجعه و بحران در داخل این رژیم صحبت می‌کنند. نبرد غزه یک نبرد وجودی است، بنابراین شکست رژیم صهیونیستی در این نبرد آثار عظیمی در تمامی زمینه‌ها در کل منطقه به همراه خواهد داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: هر کس می‌تواند بخشی از نبرد غزه باشد، باید در آن حضور داشته باشد، این نبرد به معنای آینده لبنان و ثروت و حاکمیت آن است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شدند به شمال سرزمین‌های اشغالی بیایند و به شهرک نشینان بگویند که نیروهای مقاومت را چندین کیلومتر دور خواهند کرد اما مبارزان مقاومت سریع پاسخ دادند تا بگویند ما همچنان در مرزها هستیم. جبهه لبنان قوی است و به دشمن صهیونیستی فشار آورده است.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: برخی می‌گویند که ملت لبنان موافق این نبرد نیست اما این اظهارات صحیح نیست. به کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند می‌گویم که شهدای حزب الله، جنبش امل، حزب ملی و جماعت اسلامی و خانواده‌های آن‌ها جزو ملت لبنان نیستند؟ موافقان جبهه جنوبی حامی غزه از تمام اقشار لبنانی هستند. هر شخصی قبل از صحبت کردن از طرف تمام ملت لبنان باید حجم و اندازه خود را بداند.

وتوهای خارجی در پرونده ریاست جمهوری لبنان را محکوم می‌کنیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: برخی می گویند که حزب الله پرونده ریاست جمهوری را به نبرد غزه و ‌جبهه جنوب ربط می‌دهد و این مغالطه‌گری است. مساله‌ای که باعث عدم انتخاب رئیس جمهور می‌شود اختلافات داخلی و وتوهای خارجی است. ما تمام وتوهای خارجی ودخالت در پرونده ریاست جمهوری لبنان را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نبرد جنوب و غزه هیچ ارتباطی با پرونده ریاست جمهوری لبنان ندارند، اظهار داشت: نتایج نبرد جنوب بسیار بالاتر از دستاوردهای داخلی است و ما به هیچ وجه مسائل را پیچیده نمی کنیم. ما خواهان رسیدن پرونده های داخلی به نتایج مطلوب هستیم و همه را به گفت وگو دعوت کرده و به طور همزمان در جبهه حمایت از غزه به مسوولیت‌های خود عمل می‌کنیم.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شیخ کورانی به پیروزی مقاومت ونابودی رژیم صهیونیستی ایمان کامل داشت، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موضع شیخ علی کورانی نسبت به انقلاب و رهبری آن و امام خامنه‌ای معروف بود و تا زمان وفات بر همین موضع ثابت قدم ماند.

سیدحسن نصرالله افزود: دستاوردهای آیت الله کورانی زیاد هستند و در راس آن‌ها وارد کردن فناورهای جدید به حوزه علمیه و کتابخانه‌های اسلامی از جمله کتابخانه اهل بیت است. وی بیش از ۶۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف تالیف کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دستاورد دوم آیت الله کورانی اهمیت دادن به موضوع مهدویت بود، او کتاب‌های زیادی در این زمینه تالیف و در کنفرانس‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شرکت کرد. مهم ترین دستاورد او در این زمینه جمع آوردی احادیث مرتبط با امام زمان (عج) در یک دانشنامه بود.

وی با اشاره به اقدامات مرحوم آیت الله کورانی در عراق و لبنان اظهار داشت: او از اواخر دهه هفتاد جزو بنیانگذاران اقدامات جهادی علیه دشمن صهیونیستی بود. وی همچنین در مقابل نظام صدام حسین که مردم عراق را به قتل می‌رساند، ایستاد و چندین بار در معرض ترور قرار گرفت.

سیدحسن نصرالله گفت: در سال ۱۹۸۲ شیخ علی کورانی به دنبال اتحاد جریان های اسلامی در لبنان بود که این موضوع به تشکیل مقاومت اسلامی و حزب الله منجر شد. حمایت های وی از مساله فلسطین از هر طریق در همه سطوح بود و در همین راه پسرش «یاسر» به شهادت رسید. او عالمی مجاهد و جانباز و پدر شهید بود. شیخ کورانی به پیروزی مقاومت ونابودی رژیم صهیونیستی ایمان کامل داشت.

نظر شما