شناسهٔ خبر: 66950969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نامه ای که خط مشی مقاومت را تعیین کرد

خبرگزاری صدا و سیما

نماینده ولی فقیه در استان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، جغرافیای سیاسی مقاومت را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی شهر ایلام به سومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا، اشاره و اظهار کرد: این نامه از سنخ دعوت انبیاء برای هدایت بشر است که ادبیات، محتوای عالی و فاخری دارد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
وی تشریح کرد: امروز یک حرکت بزرگ در مقیاس جهانی علیه ظلم آغاز شده و رهبر معظم انقلاب، نقش هدایت آن را برعهده گرفته است و راه درست را نشان می‌دهد و در سطح جهان اسلام نقش آفرینی می‌کند.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه، دانشجویان را به وحدت و همدلی، اسلام و مفاهیم متعالی قرآن دعوت می‌کند و جغرافیای سیاسی جدیدی را در دنیا ترسیم می‌کند.
 وی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت محدود به کشور‌های اسلامی نیست.
امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خدمت، اذعان کرد: شهدا از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون، جان خود را برای تعالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کرده اند و همه باید قدردان شهدا باشند و راهشان را ادامه دهند.
وی با بیان این که روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد روز‌هایی تاریخی در انقلاب اسلامی است، افزود: امام راحل نقش بزرگی در قرن حاضر ایفا کرد، رسالت پیامبران را تحقق بخشید و پیامبرگونه انسان‌ها را از ظلم، جهل و نادانی به خدا، عدالت و دانش دعوت و بین دین و دنیا، ماده و معنویت پیوند جدیدی ایجاد کرد.
امام جمعه ایلام یادآوری کرد: حضرت امام خمینی (ره) ایران را از بردگی آمریکا و نظام سلطه رها کرد، به ملت ایران هویت بخشید و کشور  را از تسلط ذلت بار آمریکایی‌ها نجات داد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان این که مبداء انقلاب اسلامی نشأت گرفته از محرم، عاشورای حسینی و ایثار و شهادت بوده است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در کشور تاثیرگذار شد؛ بلکه دین و اسلام را در دنیا احیاء کرد که آثار آن امروز در دنیا مشهود است.
وی به رحلت امام راحل در ۱۴ خرداد اشاره کرد و افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر را تغییر داد و امروز تأثیر این انقلاب در حرکت‌های ظلم ستیزانه دنیا قابل مشاهده است.
امام جمعه ایلام به تشییع تاریخی پیکر مطهر ایشان اشاره کرد و گفت: این بدرقه باشکوه نشانه عظمت وجودی آن حضرت و قدرشناسی ملت آزاده ایران بود. 
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به تشکیل دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری در موعد مقرر، ابراز کرد: برای نمایندگان مردم در هر ۲ مجلس آرزوی موفقیت می‌کنیم و امید است که در خصوص تحقق عدالت، امیدبخشی در جامعه و عمل به راهبرد‌های مقام معظم رهبری گام بردارند.

امام جمعه ایلام با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی نقش زیرساختی بی بدیلی در کشور دارد و به گفته امام راحل در رأس امور است، افزود: مجلس می‌تواند وضعیت موجود را برای رسیدن به نقطه مطلوب تغییر دهد و اگر مجلس به خوبی عمل کند، مسیری ترسیم خواهد شد که بودجه‌ها و اعتبارات در مسیر ریل گذاری شده قرار بگیرد.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس شریعت متناسب با شرایط امروز جامعه قوانینی تصویب کند که مشکل گشای جامعه کنونی باشد. 
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آغاز کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: این پیام شاخص و چراغ راهی برای ارزیابی مجلس و نمایندگان است.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جهاد شبانه روزی، اخلاص، کار برای خدا را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به روز محیط زیست اشاره کرد و گفت: هوایی که در آن تنفس می‌کنیم، منابع آب و خاک، مراتع و جنگل‌ها متعلق به همه است و باید قدر آن‌ها را دانست و از این منابع خدادادی به خوبی حفاظت و حراست کرد.
امام جمعه ایلام با تأکید بر این که شعار جهانی امسال، روز محیط زیست، احیاء زمین، بیابان زدایی و مقاوم سازی در برابر خشکسالی است، افزود: مسئولان باید در این زمینه، وظایف خود را به خوبی انجام دهند و تک تک افراد جامعه نیز متناسب با توان خود برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از جوانان و افراد در جامعه مستأجر هستند، تأکید کرد: مستأجران به طور معمول از اقشار کم درآمد جامعه هستند که توان ساخت منزل ندارند و افزایش اجاره مسکن نیز به مشکل مضاعفی تبدیل شده است که مسئولان باید آن را مدیریت کنند.
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: البته برخی از موجر‌ها با اخوت اسلامی با مستاجران خود برخورد می‌کنند که جای قدردانی دارد.

<div id="video-display-embed-code_11171997"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4248581/11171997?width=600&height=350"></script></div>
 
نماز با شکوه جمعه در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شد
 
<div id="video-display-embed-code_11172578"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4248581/11172578?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما