شناسهٔ خبر: 66950422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه جیرفت: شهید جمهور اخلاق سیاسی را ارتقا بخشید

جیرفت- ایرنا- امام جمعه موقت جیرفت گفت: سید محرومان اخلاق سیاسی را ارتقا بخشید و اخلاق سیاسی شهید جمهور ما برای همه الگو است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: انتظار می رود انتخاب آگاهانه و بصیر مردم کشور کسی باشد که عبور از دو قطبی های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت و ارتقای سطح اخلاق سیاسی در کشور را در پیش گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت بعدی حرکت رو به جلو انقلاب را تسریع بخشد، موجب تقویت توازن بین امنیت و ثبات شود و برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی تلاش کند.
حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آن را مبدا آغاز عصر امام راحل دانست و افزود: از نظر معرفتی ۱۵ خرداد متصل به قیام عاشورا است به همین دلیل ماندگار و نقطه عطفی در تاریخ کشور شد.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب هر وقت نظام به حضور مردم نیاز داشته است عاشورایی وارد شده و حماسه‌ای از جنس ۱۵ خرداد رقم می زنند.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: آخرین مورد این حضور تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در شهرهای مختلف بود که نشان داد مردم به انقلاب پایبند و ملت ایران و انقلاب ملت زنده هستند.
وی افزود: مردم در انتخابات پیشرو هم همبستگی و حضور خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.
حجت الاسلام اکبری نیا تاکید کرد: شهادت آیت الله رییسی می تواند وحدت و انسجامی بین احزاب و جریانات کشور ایجاد کند و باعث افزایش مشارکت باشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید محل وفاق ملی باشد ادامه داد: این نظام با همه تهدیدها و تحریم ها به مسیر خود ادامه می دهد.

خطیب جمعه جیرفت  در بخش دیگری از خطبه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز اخبار مظلومیت فلسطین هر وجدانی را به درد می آورد.
حجت‌الاسلام اکبری نیا افزود: بمباران چادرهای آوارگان در رفح با بمب های سنگین که هولوکاستی رقم زد و بیشتر قربانیان آن زنان و کودکان بودند همه جهان را در بهت و حیرت فرو برده است.
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی یکی از فجیع ترین و مرگبارترین حملات خود را در شهر رفح انجام داد.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: به یاری خدا خون این زنان و کودکان دامنگیر رژیم جانی صهیونیستی خواهد شد و شاهد ریشه کنی و اضمحلال این رژیم به دست رزمندگان مقاومت خواهیم بود.
وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شد اسرائیل بی پروا و بدون اعتنا به فشارهای جهانی دست به این جنایت در رفح بزند شکست سیاسی و نظامی این رژیم در چند ماه حمله به غزه است.
حجت الاسلام اکبری نیا اقدام بی وقفه کشورهای مختلف در به رسمیت شناختن کشور فلسطین را یکی دیگر از دلایل آن جنایت دانست و افزود: حکم دادگاه لاهه در محکومیت رژیم خونخوار صهیونیستی و دستور به توقف حمله به غزه هم موجب عصبانیت رژیم صهیونیستی و این اقدام شد

نظر شما