شناسهٔ خبر: 66950163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

کشور نیازمند رییس جمهوری توانمند جهت اجرای برنامه‌ توسعه هفتم است

شیراز - امام جمعه شیراز گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از اجرای ضعیف برنامه‌های توسعه است و امروز که برنامه جامع و مدون هفتم را داریم باید کسی را انتخاب کنیم که این برنامه را خوب اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه عبادی سیاسی شیراز ابتدا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تیرماه و ویژگی‌های فرد اصلح گفت: امامان جمعه به صورت مصداقی نمی‌توانند تعیین فرد کنند اما می‌توانند ویژگی‌ها و شاخص‌ها و تراز رئیس جمهور اصلح را به مردم بگویند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دوره ۴ ساله ریاست جمهوری آتی با اجرای برنامه هفتم توسعه همزمان شده که این برنامه در زمان رئیس جمهور خدوممان و با پیشنهاد لایحه از طرف دولت وی و بررسی و تصویب در مجلس روی میز اجرا قرار گرفت و بسیاری از مشکلات کشور در این چند دهه ناشی از عدم اجرای برنامه توسعه است.

اجرای دقیق برنامه توسعه هفتم بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند

آیت الله دژکام با اشاره‌ای به ۶ برنامه قبلی توسعه گفت: برنامه‌ریزان کشور وقت خود را صرف برنامه‌هایی کرده‌اند که تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها اجرایی شده و مثلاً رسیدن به تورم تک رقمی یا اشتغالزایی مثبت یکی از این اهداف بود که اگر عملی می‌شد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم را نداشتیم اما با حضور آیت‌الله رئیسی امیدمان به آینده زنده شد و بسیاری از بدهی‌های مالی داده شد و با شهادت رئیس جمهور خدوممان اجرای این برنامه‌ها متوقف شد.

وی افزود: این برنامه‌ها رؤیا و آرزو نیست و متخصصان این ۲۸۰ صفحه و ۲۹ فصل را بر اساس امکانات کشور نوشته‌اند و اگر رئیس جمهوری باکفایت مسئولیت را به عهده بگیرد می‌تواند کشور را به نقطه مورد نظر برساند.

امام جمعه شیراز گفت: رسم بر این بوده که اگر کسی کاندیدا شد از او برنامه بخواهند اما ما برنامه جامع و کامل و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه را داریم و امروز باید ملت کسی را انتخاب کند که این برنامه‌ها را محقق کند؛ مثلاً در خصوص رشد ۸ درصدی اقتصاد، هم رهبر انقلاب تصریح کرده و هم در قانون و برنامه هفتم توسعه آمده اما بسیاری از مشکلات معیشتی امروز یا فراموش شدن سبک زندگی اسلامی در این برنامه آمده و برای آن راه حل قید شده است و امروز وظیفه ما این است که دنبال رئیس جمهوری باشیم که این برنامه را خوب بفهمد و با ابعاد آن آشنا باشد و توانمندی اجرای آن را هم داشته باشد.

آیت الله دژکام بیان کرد: فرصت زیادی نداریم و برخی مردم را درگیر حواشی و سرگرم حرف‌هایی می‌کنندکه ربطی به کشور ندارد اما آنهایی که که می‌خواهند کشور رشد و پیشرفت مناسب داشته باشد باید از این نقطه شروع کنند.

تکبر نسبت به قرآن عامل نابسامانی‌های امروز جهان است

وی در خصوص مسائل حاکم بر جهان نیز گفت: مسؤول ظلم‌هایی که ۳۰۰ سال اخیر به مردم شد کسانی هستند که در برهه ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال پیش اروپا که زمان رنسانس بود متوجه شدند حق با قرآن است اما نخواستند این را به مردم خودشان بگویند و این تکبر نسبت به حق باعث شد که بشریت این همه راه اشتباه را برود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امسال که بزرگداشت ۱۵ هزار شهید آلاله‌گون در استان فارس را خواهیم داشت بنا شده ۱۵ هزار ختم قرآن به آنها هدیه دهیم. رهبر دارد به آمریکایی‌ها می‌گوید قرآن بخوانید و شما بیایید به یاد شهدا قرآن بخوانید و این پویش تلاوت قرآن کریم و هدیه دادن ثوابش برای شهدا است که امسال در استان فارس برای ۱۵ هزار شهید شروع شده و مسئولین یادواره شهدا باید بیشتر روی این اتفاق کار کنند.

وی در ادامه ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد را یادآور قیام بسیار عظیم و تاریخ ساز ۱۵ خرداد دانست و گفت: شما می‌دانید اگر ۱۵ خرداد نبود اصلاً نمی‌گذاشتند امام خمینی (ره) جان سالم به در ببرد و قصد کشتن امام را داشتند؟ ۱۵ خردادی‌ها مرد شدند و خودشان شهید شدند اما جان رهبر انقلاب را حفظ کردند. روزی که چکمه‌پوش‌های آمریکایی در این کشور حضور داشتند ۱۵ خردادی‌ها در مقابل هر چه ظلم و استکبار هست ایستادند و یک قیام حسینی انجام دادند و شهید طیب رضایی، کسی که امام پس از بازگشت از تبعید سر قبرش آمد یکی از این مَردان بود.

امام جمعه شیراز در پایان برخی از صفات ریاست جمهوری را که رهبر معظم در مورد شهید رئیسی فرمودند را یادآور شد و گفت: رهبر فرمودند ایشان عالم بود؛ مجاهد بود و امروز مدیر جهادی و عالم می‌خواهیم؛ مردمی و در دسترس مردم بود، باکفایت بود و کار را ضایع و خراب نمی‌کرد و اخلاص در عمل داشت.

نظر شما