شناسهٔ خبر: 66949248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه ضرورتی انکارناپذیر برای آینده کشور است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اتخاذ تدابیر و برنامه‌ ریزی‌ های مدبرانه برای ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری در جامعه، بسیار ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره زوج‌ های جوان این نیرو، به اهمیت ازدواج و فرزندآوری پرداخت و اظهار کرد: ازدواج آسان و فرزند آوری، دو رکن اساسی تشکیل خانواده بشمار می روند و خانواده، به عنوان بنیان جامعه، نقش بسزایی در تربیت نسل آینده، ثبات و امنیت اجتماعی و پیشرفت کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: فرزندان، سرمایه‌ های اصلی هر جامعه‌ ای هستند و نسل آینده، ضامن توسعه و آبادانی کشور خواهند بود و از این رو، تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها، نقشی کلیدی در ارتقاء سطح رفاه و تعالی جامعه ایفا می‌کند.

 یوسفی خوش قلب، از تغییر سبک زندگی و افزایش تمایل به فرد گرایی، بعنوان مهمترین عوامل کاهش ازدواج در کشور نام برد و بیان کرد: برای ترویج ازدواج و فرزند آوری در جامعه، باید از زیر ساخت ها شروع و اقدامات مفیدی در سطوح مختلف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج و فرزند آوری، وظیفه ای همگانی است که همکاری و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی را می طلبد، اعلام کرد: با برنامه‌ ریزی صحیح، اتخاذ تدابیر حمایتی و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در سطح جامعه، می‌ توان شاهد افزایش نرخ باروری، جوان شدن جمعیت و پویایی و شادابی جامعه ایران بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارتقاء سلامت جسمی از جمله اصولی است که باید در راستای افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما