شناسهٔ خبر: 66948996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه شهر یاسوج:

وجود دین در کنار سیاست باعث سعادت فردی و جمعی در جامعه می‌شود

امام جمعه شهر یاسوج گفت: وجود دین و سیاست در هر جامعه‌ای باعث سعادت فردی و جمعی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز_ جمعه، یازدهم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به دانشجویان حامی فلسطین در خصوص نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در اروپا و آمریکا، ابراز داشتند که با عقلانیت خود برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند، مردم مظلومی که تحت شدیدترین هجمه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند اما صدای اعتراض به این اقدامات در قلب دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه و اروپا توسط دانشجویان شنیده می‌شود و موضوع فلسطین وسیله محک انسانیت و پیاده‌سازی ارزش‌های انسانی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به آن‌ها به شناخت جبهه حق و حقیقت تاکید داشته و امروز اگر کسی انسانیتی دارد باید در برابر ظلم و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، رهبری معظم انقلاب فرمودند شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل دادید و ایستادگی در برابر شبکه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی داشتید.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: وقتی آمریکا از نظر تسلیحات و قدرت و رسانه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، امروز این حجم از کشتار شرم‌آور بوده و غزه نابود و پناهندگان در رفع مورد ظلم و کشتار قرار می‌گیرند، باید پرسید خط قرمز شما چیست؟ اگر تمام دنیا را با بمب نابود کنید خط قرمز شما نیست، زیرا شما فرزند شیطان و در بیان امام، شیطان هستید، برخی کشورهای عرب منطقه نوکر استکبار هستند و تعداد زیادی انسان بی‌گناه کشته می‌شود برای آنها تفاوتی ندارد.

وی تصریح کرد: روز «دحو الارض» روزه و دعای خاص دارد و اولین نقطه‌ای که در خلقت از زیر آب بیرون آمد کعبه بود، از مناسبت‌ها حرکت امام رضا (ع) از مدینه به سمت خراسان تبعید و مایه خیر و برکت شد.

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به امام و معصوم شناخت داشته باشد این شناخت سبب علاقه و شوق به خدمت می‌شود، از دیگر مناسبت‌ها رحلت امام راحل است، امامی که بدون او انقلاب و حکومت اسلامی قابل تصور نبود و تحول امام ادامه دارد تا تحول عالم گیر در کل عالم شکل بگیرد و انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای آن زمان است و مسئله قدس و فلسطین و حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی با انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: در شرایطی که بیان می‌کردند دین افیون توده و به جدایی دین و سیاست اعتقاد داشتند اما پیاده‌سازی دین سبب سعادت فردی و جمعی جامعه و کشورها خواهد شد.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه روزی رحلت امام راحل برای ما سخت بود و فتنه گران و کافرین و دشمنان انقلاب خوشحال از این موضوع بودند، گفت: وقتی مسئله جانشینی رهبری معظم انقلاب مطرح شد و در جایگاه رهبری جامعه قرار گرفت گویی امام زنده شد و توطئه‌ها و دسیسه‌ها از بین رفت و امروز بعد از سه دهه انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سخت و طوفان‌ها عبور داده‌است.

وی تصریح کرد: رهبری مدبر صالح شایسته و بصیر و آگاه داریم و به وجود او ما و جهان بشریت افتخار می‌کنیم و او سبب اقتدار و عزت روز به روز ایران اسلامی شده‌است.

نظر شما