شناسهٔ خبر: 66948988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قم:

تقویت انسجام ملی و جبهه مقاومت دستاورد شهدای خدمت است

شیما احمدزاده

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: افزایش اقتدار ملی، تقویت محور مقاومت و این روح الهی و معنوی که در تشییع پیکر شهدا شاهد بودیم از دستاوردهای این حادثه بود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که ۱۱ خرداد در مصلی قدس قم برگزار شد، عبادت فردی و اجتماعی را مورد توجه قرار دارد و عنوان کرد: برخی عبادات جنبه فردی و اختصاص به حال انسان دارد بخش دیگری از عبادات جمعی است که با اجتماع انجام می‌پذیرد و نمونه بارز آن صفوف به هم پیوسه موحدان در نماز جمعه است.

وی ادامه داد: عباداتی اجتماعی، عبادتی است که افزون بر اینکه رابطه فرد را با خداوند متعال هدف گیری کرده در عین حال شعاع و امتداد این قصد تقرب به خدا، ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و امنیتی و سیاسی را در سایه خود قرار می‌دهد؛ این صفوف به هم پیوسته عبادات جمعی است که می‌تواند آینده ایران و انقلاب اسلامی را تضمین کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت شهدای خدمت به ملت ایران اضافه کرد: این حادثه خسارت سنگینی را متوجه کشور کرد، اما از منظر دیگر دو اتفاق اخیر، یکی عملیات راهبردی و ترکیبی وعده صادق و دیگری شهادت خادمان ملت برکات فوق العاده‌ای داشت.

امام جمعه قم ضمن تقدیر از مردم که صحنه‌های دلنشین را در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت خلق کردند، افزود: مردم ما در مراسم تشییع شهدای خدمت در نقاط مختلف کشور یک صحنه بزرگی از همبستگی ملی و ایمانی و انقلابی را رقم زدند؛ درود بر مردمی که علی‌رغم مشکلات به موقع قدر سرمایه‌های خود را می‌دانند و به موقع در صحنه‌های انقلاب و حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: اولین دستاورد این دو اتفاق بزرگ انسجام داخلی و به نمایش درآمدن یک صحنه نو از همبستگی ایمانی و ملی بود؛ ما زیر فشار جنگ ترکیبی به ویژه در یک دهه اخیر هستیم این که در این فشار ملت ما اینگونه هوشمند و آگاه باشند، فریب نخوردند و موقعیت‌ها را بشناسند نعمت بزرگی است.

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: دومین دستاورد این بود که جبهه و محور مقاومت عمق و انسجام بیشتر یافت و دیگر اینکه اظهار ارادت کشورهای دیگر به ایران اسلامی افزایش پیدا کرد و بیش از ۸۰ هیات خارجی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و نظام اسلامی عرض تسلیت داشتند.

امام جمعه قم اظهار کرد: پرونده‌های دورغین و باطل از حقوق بشر تا انواع مسائل علیه ایران تشکیل می‌شود، و این یاوه گویان عالم و مستکبران خونریز علیه ملت‌های آزاده و ایران پرچمدار اسلام و آزادی خواهی در دنیا پرونده تشکیل می‌دهند اما در حادثه اخیر هیات‌های بلندپایه از ۸۰ کشور برای عرض تسلیت آمدند؛ زیرا عظمت ملت ایران و انتخابات و بزرگی خدمتگزاران ما را دیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: افزایش اقتدار ملی، تقویت محور مقاومت و این روح الهی و معنوی که در تشییع پیکر شهدا شاهد بودیم از دستاوردهای این حادثه بود.

امام جمعه قم گفت: پیام این حادثه و حضور حماسی برای دولتمردان عدم رخوت در فاصله گذر و رسیدن به استقرار دولت جدید است؛ دولتمردان نباید سست شوند و باید تکالیف خود را محکم انجام دهند و پیام آن به مردم تقویت انسجام داخلی، حضور در صحنه‌ها و انتخابات پیشرو است؛ ما باید مشارکت بالایی را در انتخابات رقم بزنیم تا دنیا اصالت ایران و انقلاب اسلامی را  هر چه بیشتر باور کند.

وی با بیان اینکه اکنون وظایف قوای مقننه و مجریه سنگین است و امسال آغاز برنامه هفتم را در پیش دارد، عنوان کرد: استمرار حرکت جهادی و سبک حمکرانی دولت سیزدهم از یک سو و حرکت برنامه قوی و حل مشکلاتی که در پیش روی ملت است در جذب سرمایه، مشارکت مردمی، حل مشکلات مسکن و اشتغال، صیانت از ارزش پول ملی و قدرت خرید و مهار تورم و مباحث انرژی، آب، محیط زیست، علم و فرهنگ و نخبگان سلسله  مسائلی است که برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌الله اعرافی ضمن بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد، بیان کرد: نهضت امام خمینی باید از چند جهت مورد توجه باشد، اول اینکه شخصیت جامع الاطراف امام که مانند او به سادگی در تاریخ اسلام و حوزه‌های علمیه نمی‌بینیم، مراتب علمی و تقوایی امام از او انسان کم نظیری به وجود می‌آورد، دوم اینکه امام در انقلاب خود بر خدا اعتماد داشت و دیگر اینکه امام با متن ملت پیوند داشت و بر آن‌ها اعتماد می‌کرد.

 امام جمعه قم گفت: خیزش عمومی و نهضت امام از اندیشه امام برخاست و بیداری ملت را به وجود آورد؛ امام از یک نظریه کلان در حکومت اسلامی برخوردار بودند که از متن معارف ما برخواسته بود، همچنین امام خمینی ریشه‌ها را شناخت و رژیم منحوس پادشاهی را هدف‌گیری کرد در سطح کلان آمریکا و اسرائیل را مورد توجه قرار داد.

وی اظهار کرد: امام خمینی با نگاه بلند دارای رویکرد بین المللی بود ابعداد فکر امام و نهضت ۱۵ خرداد اکنون در حال گسترش در عالم است و با هدایت رهبر معظم انقلاب امروز این پرچم خونین عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی در اهتزاز است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز ما در سالروز رحلت امام و شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت بار دیگر با این بزرگان پیمان استمرار بر راهشان می‌بندیم.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: حقیقتا آنچه امروز در رفح در حال شریان است باید وجدان بشریت را بیدار کند وای بر همه کسانی که بر این نسل کشی و حق کشی وسیع چشم بستند امروز اگر امت اسلام بیدار بود صف‌های حجاج ما باید دهان اسرائیل را بشکند.

امام جمعه قم تاکید کرد: شما ‌ یک ملت را قتل عام می‌کنید برای اینکه می‌خواهید حماس را از بین ببرید، مگر حماس و حزب الله یگ گروه در درون جامعه هستند این اشتباه محاسبات مستکبرین است محور مقاومت در عمق جان و هویت امت اسلام و فلسطین قرار دارد؛ بدانید موفق به حذف محور مقاومت نخواهید شد و به فضل خدا و رهبری ما، انقلاب ایران، محور مقاومت همچنان سرافراز پیش خواهند رفت.

انتهای پیام

نظر شما