شناسهٔ خبر: 66948256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

نکونام: من با استقلال قرارداد سه ساله دارم

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:نکونام با اعتراض به برگزاری دیدار تیمش برابر پیکان در استادیوم دستگردی، می‌گوید که پرسپولیس توانست محل برگزاری دیدار تیمش با خودروسازان را عوض کند ولی استقلال خیر.به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسیده و استقلال باید فردا در استادیوم دستگردی تهران به مصاف پیکان برود. آبی پوشان امید اندکی به توقف پرسپولیس مقابل مس در استادیوم آزادی دارند تا در این صورت بتوانند عنوان قهرمانی لیگ را از آن خود کنند.

استقلالی‌ها تلاش کردند تا مکان برگزاری این بازی را تغییر دهند ولی این اتفاق رخ نداد و آنها باید در ورزشگاه خالی پاس قوامین با حریف خود روبرو شوند که این موضوع با اعتراض سرمربی آبی پوشان همراه شد.جواد نکونام برای آخرین بار در این فصل راهی نشست خبری پیش از بازی‌های تیمش شد و درباره دیدار فردا سخن گفت. او صحبت‌هایش را با اعتراض به عدم تغییر مکان بازی تیمش آغاز کرد و سپس ابراز امیدواری کرد تا استقلال بتواند عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد.در زیر مشروح صحبت‌های نکونام را می‌خوانیم:

* آخرین کنفرانس من در یک فصل عجیب است
آخرین کنفرانس قبل از بازی من در یک فصل پر از اتفاقات عجیب و غریبی است که در فوتبال ما می‌افتد. می‌دانیم همه تیم‌ها در این فصل با توجه به تعطیلی زیاد، وقفه طولانی در لیگ به‌خاطر جام ملت‌ها، سال پرفشار و سختی داشتند.

* پیکان حریف قابل احترامی است
فردا آخرین بازی برای ماست و اهمیت بازی برای بازیکنان مشخص است. مقابل تیمی بازی داریم که قابل احترام است و آنها با توجه به شرایط جدول نیاز به امتیاز دارند. امیدوارم بازیکنان ما با تمرکز وارد زمین شوند و به موفقیت برسند.

* این اتفاقات فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد
برگزاری بازی در دستگردی با حضور 60 هوادار؟ فقط در فوتبال ایران است که این اتفاق می‌افتد که در روز پایانی دو تیم در یک شهر بازی دارند اما ورزشگاه استاندارد ندارد. این از بی‌توجهی و برنامه‌ریزی اشتباهی است که ما ورزشگاه استاندارد نداریم. شاید روز اولی که این برنامه‌ریزی را انجام می‌دادند نمی‌دانستند چنین می‌شود. شاید اگر تیم دیگری بود می‌توانست ورزشگاه را تغییر دهد اما ما نتوانستیم.

* آیا برای بازی پرسپولیس هم از کسی کدملی گرفتند؟
روز گذشته از من پرسیدند افرادی که می‌خواهند با تیم استقلال به ورزشگاه دستگردی بیایند، معرفی کنید. سوال کردم که آیا برای بازی هوادار و پرسپولیس هم از کسی کد ملی گرفتند؟ ما باید کد ملی بدهیم و مو را از ماست بیرون بکشند. هرچند برای ما از ابتدای فصل همین بوده اما وقتی بازی بدون تماشاگر است، دیگر چه فرقی دارد 100 نفر بیایند؟ اشتباهی بود که روز اول انجام دادند و باید زودتر این تغییر انجام می‌شد اما متاسفانه در فوتبال ما اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد که هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

* تغییرات مدیریتی به تیم ضربه زد
نکونام در پاسخ به اینکه برخلاف او، سرمربی پرسپولیس کارش را با آرامش پیش می‌برد، گفت: زمانی که کار را در استقلال شروع کردیم، هیچ مشکلی نبود و با حجت کریمی کار را خوب جلو می‌بردیم. بعد از تغییر و تحولات باشگاه، آن مشکلات پیش آمد و اختلافاتی در تیم وجود داشت که به تیم و باشگاه ضربه زد. بازی قبل یک مثال زدم. اگر حریفان ما و تیم‌های بالای جدولی، سال قبل نیاز به چهار بازیکن داشته باشند، ما به 8 بازیکن نیاز داریم زیرا امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و وضعیت برابری نداشتیم. طبیعی است وقتی مربی عوض می‌کنند و برایش بازیکن می‌گیرند، شرایط به سود او خواهد بود.

* تیم رقیب بالای یک میلیون دلار به بازیکن داده است
بارها گفتم و باز هم می‌گویم که نیم فصل برای جذب بازیکن، بالای یک میلیون دلار پول دادند. اتفاقات داوری و مدیریتی هم نداشتند. به همین دلیل مربی‌شان آرام است و با آسودگی صحبت می‌کند. خواهید دید اگر برعکس می‌شد، اتفاقات دیگری می‌افتاد. تا قبل از اینکه ما از صدر پایین بیاییم، اتفاقاتی رخ داد که باورمان نمی‌شد اما اکنون همه چیز در سکوت و آرامش پیش می‌رود. البته از روز اول کار، تلاش و برنامه ما این بود که بتوانیم تا روز آخر، برحسب وظیفه خود برای استقلال و هواداران‌مان زحمت بکشیم، بجنگیم و بهترین بازی را انجام بدهیم.

* نگاه ما از دو روز دیگر به سال بعد است
اکنون هم از این موضوع خوشحال هستیم که تیم، باشگاه، هواداران و همه کادر این کار را انجام دادند. تا روز و ثانیه آخر تلاش می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم فردا با امید به خدا قهرمان شویم. نگاه ما از 2 روز دیگر به سال بعد است. شروع به کارهایی خواهیم کرد که نیاز است انجام بدهیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش خواهیم کرد تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

برچسب‌ها:

نظر شما