شناسهٔ خبر: 66948026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پسر نتانیاهو خواستار تجزیه ایران شد!

پس از آنکه حمله خون‌بار رژیم صهیونیستی به رفح باعث شد ده‌ها میلیون‌ کاربر اینستاگرام در سراسر جهان تصویر all eyes on rafah  را منتشر و با فلسطین ابراز همدردی کنند، یائیر نتانیاهو تصویر کشور جعلی کردستان که از ایران و سوریه و ترکیه تجزیه شده را منتشر کرد و نوشت: همه چشم‌ها به کردستان است، نسل‌کشی را در کردستان متوقف کنید! پس از آنکه حمله خون‌بار رژیم صهیونیستی به رفح باعث شد ده‌ها میلیون‌ کاربر اینستاگرام در سراسر جهان تصویر all eyes on rafah  را منتشر و با فلسطین ابراز همدردی کنند، یائیر نتانیاهو تصویر کشور جعلی کردستان که از ایران و سوریه و ترکیه تجزیه شده را منتشر کرد و نوشت: همه چشم‌ها به کردستان است، نسل‌کشی را در کردستان متوقف کنید!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‎‌الملل خبرگزاری برنا؛ در حالیکه رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی با شکستهای سیاسی و امنیتی متعددی روبرو شده و اعتراضات در تل‌آویو هزاران صهیونیست را به خیابان‌ها کشانده و در سراسر دنیا تجمعات اعتراض‌آمیز گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی در جریان است، یائیر نتانیاهو پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  در پست اینستاگرامی خود از طرح تجزیه ایران صحبت کرده است. 

پس از آنکه حمله خون‌بار رژیم صهیونیستی به رفح باعث شد ده‌ها میلیون‌ کاربر اینستاگرام در سراسر جهان تصویر all eyes on rafah  را منتشر و با فلسطین ابراز همدردی کنند، یائیر نتانیاهو تصویر کشور جعلی کردستان که از ایران و سوریه و ترکیه تجزیه شده را منتشر کرد و نوشت: همه چشم‌ها به کردستان است، نسل‌کشی را در کردستان متوقف کنید!

پسر نتانیاهو خواستار تجزیه ایران شد!

به گزارش برنا، سابقه تلاش صهیونیست‌ها برای تجزیه ایران به پیش از انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

دوماه بعد از آنکه صنعت نفت در ایران ملی شد، روزنامه اسرائیلی «جروز الم پست» در مقاله‌ای به قلم یک یهودی انگلیسی از طرح لندن برای تجزیه ایران از طریق اشغال نواحی جنوبی کشور سخن به میان آورد. 

این روزنامه با اشاره به احتمال ورود متقابل نظامیان شوروی به شمال ایران، تصریح کرد «تجزیه ایران میان روس و انگلیس بهتر از ملی شدن صنعت نفت ایران است».

 «مردخای کیدار»، تحلیلگر اسرائیلی و افسر سابق اطلاعات نظامی ارتش این رژیم نیز اسفند سال گذشته در مقاله ای خواستار تحریک اختلاف‌های قومیتی و تجزیه ایران به ۵ تا ۶ کشور شد و نوشت: «پرسش اینجاست که مردم ایران چگونه به بهرترین نحو می‌توانند برنامه هسته‌ای این کشور را سرنگون کنند؟ پاسخ در براندازی از طریق اقلیت‌های قومی نهفته است.»

تحلیلگر جروزالم‌پست ادعا کرده بود که چنانچه اقوام گوناگون در ایران برای سرنگونی حکومت ایران متحد شوند، «جمهوری اسلامی ایران ساقط شده و برنامه هسته‌ای ایران به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست و چنانچه جامعه بین‌المللی اهمیتی برای متوقف کردن سریع برنامه هسته‌ای ایران قائل است بایستی تمامی اقدامات لازم را برای تقویت اقلیت‌های قومی ایران که خواستار جدایی از رژیم و ایجاد کشورهای قومی در ایران هستند انجام دهد.»

کیدار مدعی شده بود در صورت تجزیه ایران، تهدید حزب‌الله، حماس و گروه‌های حامی ایران در عراق و سوریه و یمن به سرعت از بین خواهد رفت و احتمال آنکه اسرائیل در صلح و امنیت زندگی کند، افزایش خواهد یافت و دنیا به مکانی امن‌تر و بهتر تبدیل خواهد شد.

همچنین پس از سفر رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع به سرزمین‌های اشغالی در سال گذشته که با تلاش برای ایجاد هماهنگی و اتحاد میان اپوزیسیون خارجی و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت، ۳۲ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با تنظیم نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه رژیم اسرائیل به صورت علنی خواستار حمایت تل‌آویو از طرح تجزیه ایران شدند. موضوعی که نشان می‌دهد دشمنی با ایران و طرح تجزیه ایران مورد اتفاق همه گروه‌های سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما