شناسهٔ خبر: 66948010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

علی باقری کنی:

سیاست خارجی دولت شهید رئیسی برای ایران تولید قدرت کرد

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف به خاطر از دست دادن شخصیت‌های بزرگی همچون شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان گفت: مفتخریم این شخصیت‌ها برای ایران تولید قدرت کردند. سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی بسترساز تعامل سازنده میان میدان و دیپلماسی شد و دستاوردهای عظیمی را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

علی باقری کنی

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه یازدهم خرداد ماه تهران با تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: چهاردهم و پانزدهم خرداد جزء رویدادهای بزرگ ملی محسوب می‌شوند که در ماه سوم فصل بهار رخ داده‌اند. امروز ما داغدار مصیبت شهادت شهید رئیسی و دیگر شهدای عرصه خدمت ازجمله امیر دیپلماسی ایران شهید امیرعبداللهیان هستیم و به این شهدای بزرگ ادای احترام می‌کنیم و از خداوند بزرگ درخواست داریم چنان بصیرتی به ما اعطا کند که بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیوینستی در غزه به ویژه در رفح اظهار کرد: هیچ کس تصور نمی‌کرد پس از آغاز عملیات طوفان‌الأقصی یک ملت و یک آرمان علیه ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی بخروشد و ارتش رژیم صهیونیستی در برابر آرمان و خواست ملت فلسطین درمانده بماند و این اتفاق مبارک به برکت انقلاب اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمان‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه صهیونیست‌ها در این مدت درمانده شده‌اند، افزود: مردم غزه با وجود اینکه بی‌پناه و بی‌سلاح هستند ولی مقتدر ظاهر شده‌اند و این مهم نتیجه مقاومت ملت فلسطین است؛ مقاومتی که شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت آن را بنیانگذاری کرده‌اند. امروز شرایط برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت شده و این رژیم در مراجع حقوقی جهان محاکمه و محکوم می‌شود و حکم دستگیری برخی مقامات او صادر می‌شود. از سوی دیگر شاهد هستیم برخی کشورها روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده‌اند و این نشان‌‌دهنده انزوای سیاسی صهیونیست‌هاست و در کنار این موضوع مهم موج وسیعی در سطح جهان به‌ویژه در آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی به راه افتاده و اساتید دانشگاهی و دانشجویان دست به تظاهرات گسترده می‌زنند و این هم حاصل مقاومت ملت مظلوم فلسطین است و اضمحلال رژیم صهیونیستی و بالندگی مردم غزه را اثبات می‌کند.

باقری کنی بیان کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند فلسطین یک باور است و باور با تیغ شمشیر بارورتر می‌شود و به همین دلیل است رژیم صهیونیستی در طول این چند ماه نتوانسته موفق شود بلکه عرصه برای آن تنگ‌تر شده است. در سازمان ملل 150 کشور به نفع فلسطین و کمتر از 10 کشور به نفع رژیم صهیونیستی رأی می‌دهند و لذا شاهد هستیم جایگاه تصنعی رژیم صهیونیستی از دست رفته است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شهید رئیسی وقتی مسئولیت اداره دولت سیزدهم را برعهده گرفت در عرصه سیاست خارجی ابداعات و ابتکارات بسیاری را رقم زد، گفت: یکی از ابداعات او توسعه روابط با کشورهای همسایه بود و این مهم در دکترین سیاست خارجی‌اش جایگاه ویژه داشت. بسط سیاست همسایگی توانست جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک محور تضمین‌کننده ثبات نشان دهد. آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند ایران را عامل بی‌ثباتی در منظقه جلوه دهند ولی با میدان‌داری درست توسط دولت شهید رئیسی به خصوص شخص شهید امیرعبداللهیان این توطئه‌ها خنثی و تصویر مثبت و منطقی از ایران همراه با اراده جدی برای تضمین امنیت در منطقه نزد کشورهای همسایه پدیدار شد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این رابطه ادامه داد: وقتی عملیات طوفان‌الأقصی انجام شد خیلی از کشورهای منطقه نه‌تنها این اقدام ایران را اقدام بی‌ثبات‌کننده تلقی نکردند بلکه تلقی‌شان این بود ایران برای تضمین امنیت منطقه حاضر است از تمام ظرفیت‌ها و توانش بهره ببرد. پیشبرد همزمان دیپلماسی و میدان منجر به امنیت پایدار در منطقه شد و یکی دیگر از دستاوردهای سیاست خارجی دولت شهید رئیسی این بود که صهیونیست‌ها نتوانستند پس از آغاز عملیات طوفان‌الأقصی جامعه جهانی را مجاب به صدور حتی یک بیانیه علیه ایران کنند.

باقری گفت: هرچند متأسفیم شخصیت‌های بزرگی همچون شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را از دست داده‌ایم ولی مفتخریم این شخصیت‌ها برای ایران تولید قدرت کردند. سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی بسترساز تعامل سازنده میان میدان و دیپلماسی شد و دستاوردهای عظیمی را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.

وی با اشاره به حملات رژ یم صهیونیستی به رفح اظهار کرد: صهیونیست‌ها حتی به چادرهای آوارگان غزه رحم نمی‌کنند و چادرها را بمباران می‌کنند. مقاومت مردم فلسطین اثبات کرده در شرایط فشار از خود ابتکار نشان می‌دهد. ما از ظرفیت‌های دیپلماسی خود استفاده می‌کنیم تا کشورهای همسایه اجازه ندهند جنایات در غزه ادامه‌دار باشد و قطعاً اگر ملت‌های مسلمان متحد شوند این اتفاق رخ خواهد داد. جریان مقاومت در مقابل اقدامات بی‌ثبات‌کننده صهیونیست‌ها ایستاده و قطعاً جریان مقاومت در این مسیر موفق خواهد شد و جمهوری اسلامی ایرن پایدار و قوی‌تر از گذشته حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما