شناسهٔ خبر: 66947762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خانواده‌های نیازمند سطح‌بندی می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: خانواده‌هایی که نیاز به حمایت دارند، بسته به تشخیص مددکار و نوع مشکلاتی که دارند، سطح‌بندی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران درمورد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: به نظر من یکی از بهترین طرح‌هایی که تا به حال در رابطه با شهر و اینکه چطور چهره شهر را پاکیزه کنیم تا مردم با اطمینان خاطر بتوانند در سطح شهر تردد کنند، اجرا شده لذا همین طرح آسیب‌های اجتماعی بوده که در جنبه‌های مختلف اعم از کودکان کار، معتادین متجاهر و... در حال اجرا است. این امر کار بسیار خوبی بوده است و در این مورد جا دارد از شهرداری تهران تقدیر و تشکر کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نیز به نوبه خود در راستای توانمندسازی افراد بی‌بضاعت، نیازمند و همچنین آنهایی که واقعا نیاز دارند که خانواده‌هایشان مورد حمایت قرار گیرند، جزو گروه هدف واقع می‌شوند؛ همدلی و همراهی داریم، بیان داشت: تعداد خاصی را برای این امر در نظر گرفتیم و هیچ‌گونه نکته‌ای نیز برای پشت‌نوبتی و عدم سرویس‌دهی به این افراد وجود نخواهد داشت. با استقبال از این طرح سعی بر این داریم که همدلی و همراهی را با گروهی که هستند، داشته باشیم تا این خانواده‌ها هم بتوانند روی پای خود بایستند و توانمند شوند.

پرپنچی افزود: این خانواده‌ها را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم. در مورد دهک‌هایی که زیر ۳ قرار دارند نیز بحث اشتغالزایی، آموزش و کارآموزی را در دستور کار داریم. همچنین این دهک‌ها را برای دریافت تسهیلات اشتغال کم‌بهره به بانک‌ها معرفی می‌کنیم که این امر صورت پذیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه حمایت‌ها به صورت دائم و موقت صورت خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بسته به تشخیص مددکار و نوع مشکلاتی که دارند، سطح‌بندی می‌شوند و استعدادیابی انجام می‌شود. در نهایت با توجه به مشکلات خانوار به آنها کمک خواهیم کرد.

نظر شما