شناسهٔ خبر: 66947613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نکته عجیب اوزان غیرالمپیکی جام تختی کشتی آزاد!

در حالی که در سال المپیک تورنمنت‌های بین‌المللی با استقبال ضعیف در اوزان غیرالمپیکی مواجه می‌شود، اما رقابت‌های روز دوم جام تختی به مراتب شرکت‌کنندگان بیشتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی که از روز گذشته (دهم خرداد) در زنجان آغاز شده، امروز (جمعه) نیز در 5 وزن 61، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم در سالن 6 هزار نفری انقلاب پیگیری شد.

در روز اول این رقابت‌ها که کشتی‌ها به پنج وزن المپیکی 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم اختصاص داشت و البته نفراتی چون محمدحسین محمدیان، حسین ابوذری، علی سوادکوهی و... در آن غیبت داشتند، مجموعا 59 کشتی‌گیر روی تشک رفتند اما در روز دوم رقابت‌ها که تنها یک وزن المپیکی 125 کیلوگرم در آن قرار داشت، تعداد شرکت‌کنندگان 74 نفر بود!

تعداد نفراتی که صبح امروز در وزن‌کشی 5 وزن دوم جام تختی شرکت کردند، به این شرح است:

61 کیلوگرم 18 نفر

70 کیلوگرم: 17 نفر

79 کیلوگرم: 14 نفر

92 کیلوگرم: 13 نفر

125 کیلوگرم: 12 نفر

موضوعی که می‌شود در همین رابطه به آن پرداخت، بسته شدن تیم المپیکی است که تنها در وزن 86 کیلوگرم هنوز انتخاب قطعی صورت نگرفته که احتمالا حضور حسن یزدانی در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان این گره را باز خواهد کرد.

در بین تیم اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی هم دو انتخاب قطعی اتفاق افتاده است، در وزن 70 و 79 کیلوگرم که امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی صاحب دوبنده تیم ملی در آلبانی شده‌اند اما این دو وزن هر کدام 17 و 14 شرکت‌کننده داشتند.

بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این رقابت‌ها مربوط به وزن 61 کیلوگرم است، وزنی که هنوز ملی‌پوش جهانی‌اش مشخص نشده و جام تختی قطعا در انتخاب آن موثر است.

این مسابقه البته در غیاب رضا اطری نفر اول چرخه وزن 61 کیلوگرم به انجام رسید. او که در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی نداشت، به دلیل آسیب‌دیدگی در جام تختی کشتی نگرفت و حالا سایر 61 کیلوها در غیاب اطری با هم رقابت خواهند کرد و باید دید آیا کادرفنی تیم ملی این فرصت را به اطری خواهد داد که در ماه‌های پیش رو با نفر برتر جام تختی انتخابی بگیرد؟

در وزن 92 کیلوگرم نیز هرچند اکنون امیرحسین فیروزپور نفر اول چرخه است و عملکرد قابل قبولی نیز تا اینجای کار داشته اما تکلیف این وزن هنوز برای اعزام به جهانی اوزان غیرالمپیکی مشخص نشده و به نوعی به سرنوشت وزن 86 کیلوگرم نیز گره خورده است.

مدعی‌ترین شرکت‌کننده وزن 92 کیلوگرم جام تختی، مبین عظیمی قهرمان سال گذشته جوانان جهان است، باید دید به او هم در ادامه چرخه فرصت داده خواهد شد، ضمن اینکه باید منتظر بود و دید کامران قاسم‌پور به رقابت با حسن یزدانی در 86 کیلوگرم خواهد رسید و یا اینکه به چرخه 92 کیلوگرم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما