شناسهٔ خبر: 66947505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همکاری‌های ایران با کوبا و زیمباوه در حوزه سلامت افزایش می‌یابد

طی دیدار وزرای بهداشت ایران و کوبا در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت تاکید شد.

صاحب‌خبر -

وزرای بهداشت ایران و کوبا در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو، با یکدیگر دیدار و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت تاکید کردند.

بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار ژوزه میراندا؛ وزیر بهداشت کوبا با اشاره به اهداف مشترک بین دو کشور گفت: همکاری ایران و کوبا در دوره کرونا موجب تولید واکسن سوبرانا شد.

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه سلامت از طرف کوبایی برای بازدید از توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف سلامت دعوت کرد.

ژوزه میراندا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در اواخر خرداد امسال در هاوانا، فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های نظام کوبا است.

در این دیدار دو طرف، بر تشکیل کارگروهی به منظور اجرایی شدن توافقات تاکید کردند و وزیر بهداشت، دکتر نیکنام؛ مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل را به عنوان مسئول کارگروه ایرانی معرفی کرد.

افزایش همکاری‌های ایران و زیمباوه در حوزه سلامت

وزیر بهداشت زیمبابوه  نیز در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو با عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 داگلاس ممبس هورن؛ وزیر بهداشت کشور زیمبابوه طی دیدار با بهرام عین‌اللهی گفت: بسیار علاقمند هستیم که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم.  

وی گفت: ورود تجهیزات پزشکی ایران به زیمباوه می‌تواند به بازار سایر کشورها خصوصاً بازار آفریقا رسوخ کند.

عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار با بیان اینکه نظام سلامت ایران دارای توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف سلامت است، برای همکاری در حوزه‌های مختلف آموزش، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی اعلام آمادگی کرد.

وزیر بهداشت در این دیدار تشکیل یک کارگروه را برای گسترش همکاری‌های دو کشور ضروری دانست و محمدحسین نیکنام؛ مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل را به عنوان مسئول کارگروه ایرانی معرفی کرد.

نظر شما