شناسهٔ خبر: 66946701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار اصفهان:

شهید رئیسی نبود، بسیاری از پروژه‌های کشور به اجرا نمی‌رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی دغدغه مردم را داشتند و یقین می‌دانم اگر کسی غیر از ایشان بود بسیاری از پروژه‌هایی که امروز در استان اصفهان و در کل کشور در حال اجرا است، قطعاً اتفاق نمی‌افتاد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان در آئین افتتاح هفت پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری درچه اظهار کرد: به عنوان کسی که در جلسات استاندار و جلسات مختلف حضور داشته‌ام شهادت می‌دهم که شهید آیت الله رئیسی دغدغه مردم را داشتند و یقین می‌دانم اگر کسی غیر از ایشان بود بسیاری از پروژه‌هایی که امروز در استان اصفهان و در کل کشور به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا است، قطعاً اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: با حمایت و پشتیبانی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پروژه آب دریا رکورد بین‌المللی ۵ کیلومتر در روز را زد و فاز اول آن به پایان رسید و فاز دوم این پروژه بزرگ آبی تا دریا آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: پروژه موسوم به خرسان است که در راستای انتقال منابع آبی به داخل استان اصفهان در حال انجام است.

زینلیان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ به اصفهان بیان کرد: ایشان در میدان امام (ره) خطاب به مدیران با ناراحتی فرمودند که به چه علت این پروژه‌ها به سرانجام نرسیدند؟ که منظور ایشان پروژه بهشت‌آباد و کوهرنگ بود که قبل از دولت شهید رئیسی اتفاقی برای آن‌ها رقم نخورده بود.

وی عنوان کرد: ذیل تمام ملاحظات زیست محیطی این پروژه‌ها فعال شده است، با این وجود به دلایل بحث‌های سیاسی و مداخلات نادرست، بعضی از نمایندگانی که منافع شخصی و حتی منافع قومی را مدنظر نداشتند، این پروژه‌ها اجرا نشده بود.

زینلیان گفت: در دولت سیزدهم پروژه کوهرنگ فعال شده و عملیات آن در حال پیشروی است، همچنین پروژه بهشت‌آباد هم در حال پیگیری در راستای احیا شدن است و در کل پروژه‌های کلان آبی استان اصفهان در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: دو پروژه دیگر در همین دولت آغاز شده است، به طور مثال پروژه ماندگار که ۲۰۰ کیلومتر آن حدود یک سال پیش شروع شده است.

زینلیان ادامه داد: در حوزه زیست محیطی با همت شهید رئیسی در سفر دوم خود به اصفهان پروژه تصفیه گازوئیلی پالایشگاه اصفهان افتتاح شد که میزان گوگرد را از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبی و گردشگری که چندین سال روی زمین مانده بود در این چند سال احیا شد، پروژه‌هایی مانند گلستان نو، خوانسار، واحه ورزنه، قره قاچ سمیرم و همچنین کارخانه ریسباف که قرار بود مانند ۱۳ کارخانه دیگر به عنوان تنها بازمانده میراث صنعتی نابود شود، به مردم بازگشت و قرار است موزه شود.

نظر شما