شناسهٔ خبر: 66946637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

لاریجانی: افراد کاربَلَد و توانا، با هر سلیقه‌ی سیاسی را به کار خواهم گرفت

19 دی آنلاین: داوطلب نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وحدت ملی جامعه ی ما به اندازه ی زیادی از اختلافات آسیب دیده است، گفت: در دولت مد نظر من، هر کاربَلَد و توانایی، با هر سلیقه‌ی سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.

صاحب‌خبر -
علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه به عنوان داوطلب چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.
لاریجانی پس از ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: به ساحت نورانی امام بزرگوار ادای احترام میکنم و یاد شهدای گرانقدر اخیر رئیس جمهور سختکوش و متواضع و همراهان ایشان را گرامی میدارم و ضمن همدردی با مردم مظلوم و مقاوم رفح به سردار بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی ادای احترام می نمایم.
وی ادامه داد: مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است هرهم انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد.آیا این مشکلات حل شدنی است؟ آری.
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از  تجارب بین المللی این کار امکان پذیر است. برخی کشورها وضعی به مراتب بدتر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند باید از تجارب بین المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم. هدف اساسی این تغییرات عدالت اجتماعی و پیشرفت ملی در همه بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و سیاست خارجی است.
وی ادامه داد: عدالت به این معنا که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق حقوق فطری انسانهاست دولت‌ها باید زمینه رشد مردم را فراهم کنند. در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه ساز نیازمندیم. در این الگو دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه ها را فراهم می‌کند، آزادی‌های ،سیاسی ،اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد، زمانی برای از دست دادن نداریم برای عبور از موانه باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.
لاریجانی در تشریح برنامه های خود با بیان اینکه  وحدت ملی جامعه ی ما به اندازه ی زیادی از اختلافات آسیب دیده است، گفت: در دولت مد نظر من، هر کاربَلَد و توانایی، با هر سلیقه‌ی سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می گیرد.
وی گفت: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله ی اصلی تعاملات خود قرار دهد، راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد. امروز ایران عزیز با تمدن کهن نقش آفرین صحنه ی بین المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفا بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند در این میان حل مسئله ی تحریم ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.
لاریجانی تاکید کرد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه ی اقتصادی خواهد بود و البته بنیه ی دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است.
وی با تاکید بر اینکه تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد نه با شعار و نظرات غیر تخصصی ادامه داد: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال مبارزه با علل فساد مهمتر از برخورد با معلول هاست. اگر دولت جایگزین ملت نشود شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه‌ی فساد از بین می رود. با دولت فربه و مداخله گر در همهفی امور مردم حتما ره به جایی نمی بریم.
وی ادامه داد: شهید آیت الله مطهری فرمودند حکومتها ممکن است آرمانهای متعالی داشته باشند اما اگر از اقتصاد سالم و ثروت زا برخوردار نباشند به هیچیک از آنها نمی‌رسند.لذا تاکید ما در این مقطع زمانی بر توسعه ی اقتصاد ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات کشور است.
به گزارش ایرنا، روز گذشته سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز، کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، مقتدایی نماینده مردم اصفهان، حشمتیان رئیس خانه احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما