شناسهٔ خبر: 66946585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«آپاراتچی» روی میز «هفت»/ بررسی قهرمان در سینما

تهران- ایرنا- پنجمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با بررسی فیلم «آپاراتچی» و نقد فیلم «جنگ داخلی» ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی برنامه هفت، در این برنامه میز نقد سینمای ایران با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم آپاراتچی می پردازد.

فیلم آپاراتچی یکی از فیلم‌های حاضر در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر ۴۲ بود که تجربه نخست فیلمسازش به حساب می‌آید. این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.

میز نقد سینمای جهان در این برنامه نیز با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «جنگ داخلی(Civil War)» را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

جنگ داخلی محصول سال ۲۰۲۴ میلادی آمریکا به نویسندگی و کارگردانی الکس گارلند است؛ داستان فیلم تیمی از روزنامه‌نگاران را دنبال می‌کند که در طول جنگ داخلی دوم آمریکا که به سرعت در حال افزایش است و کل کشور را فراگرفته، در سراسر ایالات متحده سفر می‌کنند.

همچنین میز پرونده ویژه با حضور عباس جواهری (روانشناس) به بررسی موضوع قهرمان در سینما می‌پردازد.

برنامه سینمایی هفت به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی شب‌های جمعه از ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

نظر شما