شناسهٔ خبر: 66946446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شمار سفرهای قطار باری چین-اروپا از 90 هزار عبور کرد

صاحب‌خبر -

یک قطار بارگیری شده از شهر «شی‌آن» مرکز استان «شانشی» (شمال غربی چین) به مقصد «ماواشویچه» در لهستان حرکت کرد و نقطه عطفی قابل توجه را رقم زد چرا که تعداد کل سفرهای قطار باری چین-اروپا از 90 هزار عبور کرد.

شمار سفرهای قطار باری چین-اروپا از 90 هزار عبور کرد
تین نیوز

یک قطار بارگیری شده کامل با محصولات متنوع صبح شنبه 25 مه (5 خرداد) از شهر «شی‌آن» مرکز استان «شانشی» (شمال غربی چین) به مقصد «ماواشویچه» در لهستان حرکت کرد و نقطه عطفی قابل توجه را رقم زد چرا که تعداد کل سفرهای قطار باری چین-اروپا از 90 هزار عبور کرد.

بر اساس اعلام «شرکت گروه راه آهن دولتی چین»، قطارهای باری چین-اروپا تا کنون بیش از 8.7 میلیون کانتینر استاندارد کالا با ارزش 380 میلیارد دلار را جابجا کرده‌اند.

تعداد سالانه سفرهای قطار باری چین-اروپا از سال 2016 تا 2023 از 1702 به بیش از 17 هزار عدد رسید. ارزش کالاهای جابجا شده توسط این قطارها رشدی جهشی داشته به گونه‌ای که از هشت میلیارد دلار در سال 2016 به 56.7 میلیارد دلار در سال 2023 رسید.

نوع کالاهایی که طریق قطارهای باری چین-اروپا منتقل شده از محصولات فناوری اطلاعات مانند لپ تاپ و چاپگر در ابتدای راه اندازی این قطارها، به بیش از 50 هزار نوع مختلف از جمله پوشاک و کفش، خودرو و قطعات، مایحتاج روزانه، مواد غذایی، الوار، مبلمان، مواد شیمیایی و ماشین آلات توسعه یافته است.

شرکت گروه راه آهن دولتی چین همچنین اعلام کرد از سال 2023 شمار روزافزونی از محصولات سه گانه فناوری سبز چین شامل باتری‌های لیتیوم-یونی، صحفات فتوولتائیک و خودروهای برقی از طریق قطارهای باری چین-اروپا جابجا شده که نشان دهنده تقاضای شدید بازار است.

این شرکت اضافه کرد، قطارهای باری چین-اروپا تا کنون به 223 شهر در 25 کشور اروپایی و بیش از 100 شهر در 11 کشور آسیایی رسیده به گونه‌ای که گستره خدمات آن تقریبا تمام قاره اوراسیا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما