شناسهٔ خبر: 66946238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات:

فعلا ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند

اسلامی گفت: تاکنون محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی لاریجانی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت ۱۰ امروز ثبت‌نام ۶ نفر قطعی شده است. 

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.

وی بیان کرد: اگر ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در انتخابات  ثبت نام کنند، می‌توانند به وسیله وکیل خود و با مدارک ثبت نام کند.

اسلامی گفت: قاعده خوب دیگر امسال آن بود که همه نامزد‌ها از یک در و راه ورودی برای ثبت‌نام حاضر می‌شوند و این نشان از تفاوت نگذاشتن میان نامزد‌ها است.

اسلامی تصریح کرد: در این دوره هم، ماده ۳۵، ۵۵ و مصوبه ابلاغیه شورای نگهبان برای ملت شریف ایران تشریح شده است. کسانی وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری می‌شوند که دارای حداقل مدرک فوق لیسانس و بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال و همچنین دارای ۴ سال سابقه تصدی مسئولیت‌های مدیریت‌های کلان کشور و فقدان سوء پیشینه باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات اظهار کرد: در نخستین روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۳۳ نفر شامل ۲ خانم به ستاد ورودی داشتیم. از ۳۳ نفری که طی روز گذشته به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، تعداد ۵ نفر واحد شرایط بودند. امروز نیز یک خانم جهت ثبت‌نام برای داوطلبی انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد که به دلیل نقص مدرک ثبت‌نام از او انجام نشد.

 سخنگوی ستاد انتخاباتی کشور: خیلی بعید است زمان ثبت‌نام تمدید شود.

نظر شما