شناسهٔ خبر: 66946102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نگاهی به آمار فروش سینماها در هفته‌ای که گذشت؛

«تگزاس ۳» نیامده رکورد زد

سومین فصل فیلم تگزاس در روز سه‌شنبه به اکران درآمد و همان‌گونه که انتظار می‌رفت، با استقبال بسیارخوب مخاطبان مواجه شد و توانست با جذب ۱۴۰ هزار مخاطب در روز نخست نمایش خود، ۵ میلیارد تومان بفروشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سومین فصل فیلم تگزاس در روز سه‌شنبه به اکران درآمد و همان‌گونه که انتظار می‌رفت، با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد و توانست با جذب ۱۴۰ هزار مخاطب در روز نخست نمایش خود، ۵ میلیارد تومان بفروشد.

با این آمار، تگزاس ۳، رکورد فروش روز نخست یک فیلم سینمایی طی دو دهه اخیر را به نفع خود شکست؛ هم‌چنان‌که احتمالاً این فیلم موفق شده باشد تا رکورد فروش روز نخست سینمای پس از انقلاب را به نفع خود مصادره کند. (البته باید به این نکته توجه داشت که هیچ اطلاعاتی راجع فروش روز نخست فیلم‌ها تا میانه دهه ۸۰ وجود ندارد.)

نکته قابل توجه آن است که این رکورد، بابت فروش فیلم در روز سه‌شنبه حاصل شده است یعنی این رکوردشکنی، در یک سه‌شنبه نیم‌بها رقم خورده است؛ تا پیش از تگزاس ۳، این رکورد در انحصار فیلم مست عشق قرار داشت که در نخستین روز نمایش عمومی خود، توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، یک ورود رویایی را تجربه کند.

از چهارشنبه هفته آینده نیز خجالت نکش ۲ نیز به ناوگان اکران افزوده می‌شود و بنابراین باید منتظر آمار شگرفی در استقبال مخاطبان از سالن‌های تاریک باشیم؛ استقبال از این ۲ فیلم جدید در کنار اقبالی که همچنان به فیلم‌های تمساح خونی، سال گربه و مست عشق وجود دارد، سبب می‌شود تا سینمای ایران، فصل بهار را با یک آمار چشم‌گیر پشت سر بگذارد.

از سوم تا دهم خرداد ماه ۱۴۰۳، سینماها با فروش ۲۰۷,۱۸۱,۵۸۷,۵۰۰ ریالی با ۱۲,۳۶۶ سانس میزبان ۴۵۱,۳۶۲ مخاطب بودند که در ادامه مروری بر آمار فروش سینما در هفته‌ای که پشت گذاشتیم، خواهیم داشت:

نام فیلم تعداد بلیت فروخته شده تعداد سانس میزان فروش
تگزاس ۳ ۲۰۰,۱۸۸ ۲,۱۳۸ ۹۱,۴۱۹,۴۵۵,۰۰۰

مست عشق

۹۰,۲۰۶ ۳,۰۷۲ ۴۳,۸۵۳,۵۷۵,۰۰۰
تمساح خونی ۵۱,۳۱۱ ۲,۰۲۴ ۲۴,۴۷۸,۳۳۷,۵۰۰
سال گربه ۵۰,۹۶۵ ۲,۰۳۶ ۲۲,۸۱۵,۶۳۰,۰۰۰
بی بدن ۱۸,۹۱۹ ۱,۰۸۷ ۹,۱۴۵,۴۷۵,۰۰۰
قلهک ۱۳,۸۴۰ ۸۳۲ ۶,۵۷۳,۷۷۵,۰۰۰

آسمان غرب

۱۵,۴۲۹ ۳۹۳ ۵,۲۰۰,۱۲۵,۰۰۰
ایلیا، جستجوی قهرمان ۷,۸۳۹ ۳۹۸ ۲,۵۰۹,۷۳۵,۰۰۰

نظر شما