شناسهٔ خبر: 66945757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار اردبیل:

اردبیل باید شهری در شان نام و شکوه آن باشد

اردبیل از هویت و تاریخ پرباری برخوردار بوده، اما از ظرفیت‌های آن به درستی بهره‌برداری نشده و اردبیل را باید شهری در شان این بزرگی و شکوه ساخت.

صاحب‌خبر -

اردبیل باید شهری در شان نام و شکوه آن باشدبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه مدیریت شهری در اردبیل با بیان این مطلب، گفت: ایران کنونی هم از نظر مذهبی مدیون اردبیل است که این عشق به اهل بیت (ع) مدیون اقدام‌هایی است که از اردبیل آغاز شد.
سیدحامدعاملی با اشاره به اینکه هویت و تاریخ اردبیل و خدماتی که این شهر با آن پیشینه‌اش برای کشور ما انجام داده است، مساله قابل چشم‌پوشی نیست، افزود: همین شیخ صفی الدین اردبیلی که عالم و عارفی بزرگوار در دوران خودش بود و حتی در سطح بین‌المللی هم مورد توجه قرار داشت و از شامات تا هند و چین موقوفاتی به آن ایشان است که نشان از جایگاه و میزان تاثیرگذاری ایشان در آن دوران دارد.
وی اضافه کرد: فرزندان ایشان نیز از عارفان و عالمانی بودند که در راه عشق به اهل بیت (ع) و آینده این سرزمین به شهادت رسیدند تا نهایت شاه اسماعیل صفوی توانست کشور را متحد کند و ایران کنونی را مرهون تلاش‌های او هستیم.
استاندار اردبیل گفت: اردبیل را باید شهری در شان این بزرگی و شکوه بنا کنیم، اما متاسفانه آنچنان که باید مورد توجه باشد و ظرفیت‌های گوناگونی در این خطه وجود دارد، نتوانستیم به درستی بهره‌برداری کنیم.
عاملی افزود: با این وجود کار‌های بزرگی در سطح استان و شهر اردبیل در حال انجام است و اکنون در دوره‌ای از تاریخ اردبیل قرار داریم که همه مسئولان و دست‌اندرکاران به دنبال انجام خدمتی برای مردم هستند.
وی تصریح کرد: اگر خطا و قصوری هم در گذشته انجام شده باشد، همه باید بدانیم و بفهمیم که چه چیز‌هایی و کدام تفکر ما را عقب نگه داشته است؛ هرجا منیت، باندبازی و گروه‌بازی بوده، منافع فردی و گروهی بوده، هیچ کاری پیش نرفته است؛ هرجا افراد از منافع شخصی عبور کرده و به فکر منافع و آینده مردم و جامعه بودند، کار‌ها پیشرفته است؛ این درسی است که از رئیس جمهور شهید عزیز گرفتیم.
وی ابراز امیدواری کرد، مسئولان با همدلی و همراهی، عشق حقیقی به مردم مسیر پیشرفت کشور و توسعه استان را پیش ببریم و نام عزیزان قرارگاه سازندگی برای مردم ماندگار خواهد شد که در حوزه‌های مختلف از آب تا راه شاهد خدمات آنها در منطقه هستیم.
۲ پروژه زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیخلو با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال و پروژه احداث پارک و فرهنگ‌سرای ۵.۵ هکتاری ویژه بانوان در محدوده زرناس، شهرک پردیس اردبیل در ادامه این آیین با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری آغاز شد.

نظر شما