شناسهٔ خبر: 66944679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دوومیدانی غرب آسیا؛ ١٢ نشان طلا و ١٠ نقره ایران تا پایان روز دوم

نمایندگان ایران تا پایان دومین روز رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا موفق به کسب ١٢ نشان طلا و ١٠ نشان نقره شده‌اند.

صاحب‌خبر -
دوومیدانی غرب آسیا؛ ١٢ نشان طلا و ١٠ نقره ایران تا پایان روز دوم
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی کشورمان دوومیدانی رقابت خود را در پنجمین دوره مسابقات غرب آسیا از روز چهارشنبه آغاز کرد و تا پایان روز دوم (پنجشنبه) بانوان ملی پوش کشورمان موفقط به کسب ٩ نشان طلا و ٧ نشان نقره و همچنین شکستن یک حدنصاب ملی شده‌اند. 
 
همچنین در بخش آقایان تاکنون ٣ نشان طلا و ٣ نقره حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. 
 
لازم به ذکر است در بخش بانوان تکتم دستاربندان ضمن کسب مدال طلا رکورد ملی این ماده را که در اختیار خودش بود بهبود بخشید. 
 
تیم ملی کشورمان با ترکیب نفراتی همچون.
 
بنیامین یوسفی، مسعود کامران، محمد حسین ابارقی، علی امیریان، امیر فرزام صفری، حسین کیهانی، سید امیر زمانپور، امیر مهدی حنیفه، پویان شکری، حمیدرضا زورآوند، امیر حسین اسدی منش، محمد رضا طیبی، صادق خادمی، حمیدرضا کیاءدر بخش آقایان و همچنین، کژان رستمی، نازنین فاطمه عیدیان، تکتم دستاربندان، نگین آذری عدالت، پریچهر شاهی، پریسا عرب، الناز کمپانی، شهلا محمودی، حدیثه رئوف، فاطمه محیطی زاده، صبا خراسانی، زینب احدی، فاطمه زهرا قلعه نویی، الهام سادات هاشمی، مهسا میرزا طبیبی، مانا حسینی، محلا محروقی، ژاله کاردان، زهرا عرب رستمی، ملیکا نوروزی، الهه رحیمی‌فر، ریحانه مبینی، عسل علیقلی، مریم کاظمی، سارینا ساعدی، سمیرا کردعلی، زهرا امیدوار، و محیا نعیمی در بخش بانوان عضو تیم ملی کشورمان در پنجیمین دوره رقابت‌های غرب آسیا حاضر شده است.
 
نتایج ملی پوشان دوومیدانی ایران تا پایان روز دوم به شرح زیر است:
 
در بخش بانوان. 
 
در پرش با نیزه مهسا میرزا طبیبی رکورددار این ماده با عبور از مانع ٣،٨٠ متر و سمیرا کرد علی با حد نصاب ٣.۴٠ متر به ترتیب به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند.
 
پریسا عرب رکورددار دو ١٠٠٠٠ متر کشورمان با پشت سر گذاشتن رقبای خود و ثبت زمان ۳۶:۴۷.۰۰ دقیقه بعنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.
 
الهام هاشمی نماینده مازندرانی کشورمان در پرتاب وزنه با ثبت حدنصاب ۱۳.۷۷ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت. 
 
در این ماده پس از او زهرا امیدوار دیگر نماینده کشورمان با نتیجه.۱۳.۱۴متر متر نایب قهرمان شد و بر سکوی دوم ایستاد. 
 
فاطمه زهرا قلعه نوئی نماینده اهل تهران تیم ملی کشورمان در ۵۰۰۰۰متر پیاده روی با ثبت حدنصاب ۲۷:۳۹.۰۰دقیقه قهرمان شد و مدال طلا گرفت. 
 
در این ماده پس از هاشمی زینب احدی دیگر نماینده کشورمان با با ثبت زمان ۳۰:۰۰.۰۰دقیقه نایب قهرمان شد و بر سکوی دوم ایستاد.
 
در پرش طول ریحانه مبینی رکورددار ملی پرش طول با ثبت حدنصاب ۶.۲۲ متر بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد. 
 
الهه رحیمی فر دیگر نماینده کشورمان نیز با نتیجه ۵.٩۵ متر نایب قهرمان شد و مدال نقره گرفت. 
 
در دو ۴٠٠ متر بانوان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۵۵.٢٨ ثانیه موفق شد بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرده و مدال طلا را ازآن خود کند. 
 
همچنین کژان رستمی دونده کردستانی تیم ملی دوومیدانی کشورمان با ثبت زمان ۵۶.۵۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورد.
 
در دو ٨٠٠ متر بانوان تکتم دستاربندان با ثبت زمان ٢:٠٨.٢٠ دقیقه ضمن شکستن رکورد ملی که با زمان ٢:٠٨.٨۶ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱-تهران) متعلق به خودش بود، قهرمان شد و مدال طلا گرفت. 
 
پس از او نگین آذری عدالت دونده تهرانی کشورمان با ثبت زمان ٢:١٠.٣۵ دقیقه موفق شد گردن آویز نقره را به خود اختصاص دهد و نایب قهرمان شود.
 
در ماده پرتاب چکش بانوان ملیکا نوروزی پرتابگر خوش آتیه با ثبت حدنصاب ۵۶.۵٢ متر قهرمان شد و مدال طلا گرفت.
 
همچنین زهرا عرب رستمی رکورد دار ملی کشورمان در این ماده با ثبت نتیجه ۵۴.۳۶ متر بعنوان نایب قهرمان بر سکوی دوم ایستاد و نقره‌ای شد. 
 
در ماده ٣٠٠٠ متر با مانع حدیثه رئوف نماینده شایسته دو‌های استقامت کشورمان با ثبت زمان ١١:٢٠.٢۶ دقیقه بعنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد قهرمان شد و هشتمین مدال طلا تیم‌کشورمان در روز دوم این مسابقات را کسب نمود.
 
در بخش آقایان.
 
حمیدرضا زور آوند موفق شد با ثبت زمان ۴۶:۵۵.٠٠ دقیقه ضمن ایستادن در جایگاه نخست اولین مدال را به رنگ طلا برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد. اسدی منش در این ماده حذف شد 
 
در ١٠٠ متر بنیامین یوسفی با زمان ١٠.۵٠ ثانیه فینالیست شد، اما در فینال با زمان ١٠.٣٩ ثانیه موفق به کسب مقام نشد و در جایگاه چهارم ایستاد. 
 
صادق خادمی موفق شد با پرتابی معادل ۷۳.۲۴ متر بعنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کند.
 
در ٣٠٠٠ متر با مانع حسین کیهانی با ثبت زمان ۸:۴۵.۸۰ دقیقه با پیشی گرفتن از رقبا به مدال نقره رسید.
 
گفتنی است، سید امیر زمانپور دیگر نماینده کشورمان در این ماده از رسیدن به خط پایان بازماند. 
 
محمدرضا طیبی موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۸.۹۸متر عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب نماید و یک مدال طلا دیگر به مجموع مدال‌های به دست آمده توسط ملی پوشان کشورمان اضافه کند.
 
مسعود کامران در ١١٠ متر با مانع موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ ثانیه عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب نماید و مدال طلا این ماده را از آن خود و تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها نماید. 
 
در دو ٨٠٠ متر علی امیریان موفق شد با ثبت زمان ١:۴٧.٧۴ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرده و نایب قهرمان شود.
 
در این ماده امیر فرزام صفر پور دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ١:۵١.۵٠ دقیقه در جایگاه هفتم قرار گرفت.
­

نظر شما