شناسهٔ خبر: 66944506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت ۱۳ واحد پرورش دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان مهرماه امسال عملیات اجرایی ساخت و ساز ۱۳ واحد پرورش دام‌های سبک و سنگین در استان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس میراحمدی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۹ درصد تولیدات و ۴۵ درصد ارزش افزوده آن در استان برابر ۳۸۷ هزار تن مختص تولیدات دام، طیور و زنبورعسل است.

وی با اشاره به ۸۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، افزود: از این تعداد ۳۸ هزار و ۵۵۹ نفر در زیربخش دام و طیور به‌طور مستقیم فعالیت دارند.

میراحمدی اضافه کرد: در دو سال اخیر راه‌اندازی ۶۳۵ واحد دامپروری با یک‌هزار و ۲۷۰ نفر اشتغال‌زایی، دامداری سه هزار راسی کوهرنگ، پرورش اسب دو هزار راسی با ۴۰۰ نفر اشغال‌زایی، مجتمع کشت و صنعت در کشتارگاه صنعتی جونقان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به مشکلات میدان عرضه دام زنده در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: به‌زودی عملیات اجرایی ساخت این طرح در ۷۳۶ هکتار زمین‌های نانواخانه آغاز می‌شود.

میراحمدی با اشاره به وجود ۷۵۱ طرح کشاورزی و دامپروری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در استان اظهار داشت: تکمیل این طرح‌ها افزون‌بر ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: پارسال در حوزه مرغ گوشتی حدود ۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شد که ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

میراحمدی به برخورد با متخلفان توزیع نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: به‌تازگی دو واحد متخلف توزیع نهاده‌های دامی در استان ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند و رسیدگی به یک فقره پرونده دیگر در حال بررسی و پی‌گیری است.

نظر شما