شناسهٔ خبر: 66943413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت ۸۶۵ پایگاه طرح اوقات فراغت در چهارمحال و بختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان این که برنامه‌ریزی برای پوشش حداقل ۱۰۵ هزار دانش‌آموز در ۸۶۵ پایگاه طرح اوقات فراغت صورت گرفته است، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان استان از ابتدای تیرماه تا بیستم شهریورماه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری ذوالفقار علیخانی امروز _پنجشنبه دهم خرداد_ در نشست برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت اظهار کرد: یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی توجه به تعلیم و تربیت است و مسیر سند تحول بنیادین مسیری است که دانش‌آموزان را به سمت تربیت اسلامی هدایت می‌کند.

وی افزود: متأسفانه کرونا مشکلاتی در مسائل تربیتی برای دانش‌آموزان ایجاد کرد که یکی از مشکلات فاصله گرفتن دانش‌آموزان از مسائل تربیتی پس از امتحانات خرداد بود لذا بحث اوقات فراغت فرایندی است که بتوانیم در تابستان مسائل تربیتی، آموزشی، اجتماعی و مهارتی را در فضای با نشاط و جذابی به صورت هدفمند و مستمر ادامه دهیم و دانش آموزان دچار وقفه تربیتی نشوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: جذب دانش‌آموزان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با نیازها و علاقه دانش‌آموزان دارد و این برنامه‌ریزی در دبیرخانه اوقات فراغت استان صورت گرفته است.

علیخانی گفت اضافه کرد: فضاهایی که آموزش و پرورش برای اوقاف فراغت دانش آموزان در نظر گرفته است، فضاهای امن و تخصصی و تحت نظارت هستند و خانواده‌ها می‌توانند با اطمینان خاطر فرزندان خود را نام نویسی و با آن‌ها همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و ظرفیت‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی دقیق به اولیا و دانش آموزان می‌تواند برای جذب دانش آموزان در این فضاها مؤثر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت‌های درون سازمانی آموزش و پرورش استان گفت: مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، دارالقرآن‌ها، مراکز مشاوره، پژوهش‌سراها، سالن‌های سینمایی مجتمع‌های فرهنگی دانش‌آموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشکل‌های دانش‌آموزی مثل سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال احمر در طرح اوقات فراغت با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

وی افزود: از یکم تا دهم خرداد کانون‌ها و مراکز در سامانه ثبت خواهد شد و دانش آموزان عزیز ما می‌بایست از طریق کارتابل شخصی خود my medu در سامانه نورینو ثبت نام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای پوشش حداقل ۱۰۵ هزار دانش‌آموز در ۸۶۵ پایگاه طرح اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان استان از ابتدای تیرماه تا بیستم شهریورماه برگزار خواهد شد و دانش آموزان از برنامه‌های طرح اوقات فراغت در راستای رشد و تعالی مستمر در پرتو همیاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم بهره مند خواهند شد.

نظر شما