شناسهٔ خبر: 66943007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله رضا رمضانی:

شهید رئیسی دو مقوله سیاست و اخلاص را توأمان داشت

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: در نظام‌های سیاسی دنیا سخنی از اخلاص در کنار سیاست نیست و این دو مسئله حتی در تعارض با یکدیگر هستند، اما شهید آیت‌الله رئیسی، این دو مقوله را با هم جمع کرد.

صاحب‌خبر -

رضا رمضانی، رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) شامگاه پنجشنبه ۱۰ خرداد در آیین بزرگداشت شهدای خدمت که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) جامعه المصطفی برگزار شد، شهدای خدمت را تربیت‌یافته مکتب امامین انقلاب و اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: عدالت، آرمان مشترک همه بشریت است و برای تحقق آن باید هزینه پرداخت. پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) همچون شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر در صدر انقلاب و سپس شهدای دفاع مقدس و امروز شهدایی همچون آیت‌الله رئیسی، تأثیر عمیقی بر جامعه نهادند. آنچه امروز حاصل شده است یک سرمایه عظیم اجتماعی و بین‌المللی است و به برکت خون شهدای عزیز ما به دست آمده است و باید آن را پاس داشت.

مدیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) مردم را رکن اصلی انقلاب اسلامی خواند و ابراز کرد: این رکن باید هر روز تقویت شود. شهدای خدمت یک فرصتی طلایی را از این جهت خلق نمودند و این سرمایه اجتماعی در آینده نظام اسلامی به ویژه انتخابات پیش رو بسیار نقش‌آفرین خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خصوصیاتی، چون عشق و ایمان به هدف، برخورداری از دانش مدیریت، شرح صدر، اشراف بر امور و تبیین اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی را از ویژگی‌های یک مدیر اسلامی برشمرد و افزود: در نظام‌های سیاسی دنیا سخنی از اخلاص در کنار سیاست وجود ندارد و این دو مسئله حتی در تعارض با یکدیگر هستند، اما شهید رئیسی در دوران خدمت، این دو مقوله را با هم جمع نمود و این ویژگی تنها در مکتب وحیانی اسلام و اهل‌بیت(ع) مورد تاکید است.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: عشق‌ورزی به مردم در کنار سایر ویژگی‌های مدیریتی از آموزه‌های مهم مکتب اهل‌بیت(ع) است که در گفتمان امامین انقلاب نیز به خوبی مشاهده می‌شود. اینکه سیاستمداری صادق و مخلص باشد و معیار برای او رضایت مردم و گره‌گشایی و حل نمودن مشکل مردم و تحقق عدالت بوده و در غم و شادی مردم شریک باشد، در سیاست اسلامی مشهود است.

وی یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید در بیان مقام معظم رهبری را خستگی‌ناپذیری ایشان خواند و گفت: یک مدیر در نظام اسلامی خستگی نمی‌شناسد، چراکه کار برای خداست. این ویژگی به معنی واقعی کلمه در شهید رئیسی و همراهان ایشان متجلی بود. این خستگی‌ناپذیری در قامت یک رئیس جمهور در ام‌القری جهان اسلام، تاثیرات عمیقی را بر جامعه جهانی و کشور می‌تواند بر جای گذارد.

مدیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) حل مشکلات مردم، اتقان در عمل، حضور ذهن، مداومت و امیدآفرینی را از آثار یک مدیر خستگی‌ناپذیر در جامعه برشمرد و افزود: یک مدیر خستگی‌ناپذیر هیچگاه از واژه بحران یاد نمی‌کند و به دل مشکلات زده و با تلاش و مجاهدت، مشکلات مردم را حل نموده و امید را به جامعه تزریق می‌نماید. به حق می‌توان گفت شهید رئیسی در دوران خدمت به دلیل برخورداری از روحیه خستگی‌ناپذیری، بانشاط، خشنود و خوش‌برخورد بود و در عمل خود اتقان، حضور ذهن و مداومت در کار داشتند و اقدامتش در جامعه امیدآفرین بود.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهیدان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و شهید سیدمهدی موسوی، محافظ رئیس‌جمهور، تجلیل شد.

همچنین اجرای سرود، نوحه‌خوانی و قرائت دلنوشته از سوی طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی و فرزندان ایشان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

نظر شما