شناسهٔ خبر: 66942911 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رقابت بیش از ۵۸ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، از رقابت بیش از ۵۸ هزار نفر داوطلب در ۸۹ رشته کارشناسی ارشد همزمان در سراسر کشور خبر داد. رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، از رقابت بیش از ۵۸ هزار نفر داوطلب در ۸۹ رشته کارشناسی ارشد همزمان در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مهدی نوروز شمسی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه 10 و 11 خرداد 1403 در چهار مرحله صبح و عصر برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان امسال در 89 رشته مختلف به رقابت خواهند پرداخت، تصریح کرد: امسال در 34 حوزه در سراسر کشور آزمون برگزار می شود که از این تعداد 31 حوزه در شهرستان ها و سه حوزه در شهر تهران مستقر هستند.

 

رییس مرکز سنجش آموزش، همچنین از ثبت نام 58 هزارو 629 داوطلب در آزمون امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 42 هزار و 315 نفر خانم و 16 هزار و 314 داوطلب آقا هستند.

 

 نوروز شمسی، با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون، کلید و پاسخنامه سوالات از روز یکشنبه 13 خرداد 1403 در دسترس قرار می گیرد، یادآور شد: همزمان افراد می تواند از روز 13 تا 18 خرداد اعتراضات خود را ثبت کنند.

 

وی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون را در نیمه دوم تیرماه خواند و گفت: نتایج اولیه حاوی رتبه و نمره خواهد بود. همچنین انتخاب رشته محل نیز همزمان با اعلام نتایج امکان پذیر خواهد بود.

 

رییس مرکز سنجش آموزش، در پایان افزود: کارنامه نهایی آزمون نیز در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد و از اوایل مهر 1403 برگزیدگان می توانند دوره آموزشی خود را شروع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما