شناسهٔ خبر: 66942629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شیخ عبدالله دقاق:

پیروی از رهبر انقلاب ویژگی برجسته آیت‌الله رئیسی بود

روحانی بحرینی گفت: یکی از ویژگی‌های صادقین، پیروی از رهبری و ولایت است و شهید رئیسی یکی از صادقینی است که پیرو محض رهبر انقلاب اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

شیخ عبدالله دقاق، روحانی برجسته بحرینی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام شیخ عبدالله دقاق، روحانی بحرینی عصر امروز پنجشنبه ۱۰ خردادماه در آیین بزرگداشت شهدای خدمت که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) جامعة المصطفی برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و دیگر همراهان ایشان اظهار کرد: این عزیزان از صادقین بوده و از آیت‌الله خامنه‌ای پیروی می‌کردند. صادقین چه کسانی هستند و از چه ویژگی‌هایی برخوردارند؟

وی بیان کرد: اولین ویژگی اخلاص در برابر خداوند است، چنین کسی دیگر روحیه کارمندی نخواهد داشت و از فرهنگ جهادی برخوردار خواهد شد. کسی که فرهنگ جهادی داشته باشد، دیگر ساعت برای کار نمی‌شناسد. هر کسی که شهیدانی همچون آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و آیت‌الله آل‌هاشم را دیده بود فرهنگ جهادی را در وجود آنها می‌دید.

روحانی بحرینی اظهار کرد: ویژگی دوم صادقین داشتن روحیه خدمت به مردم است و چنین کسی افتخار می‌کند که خادم‌الرضا باشد. یکی از بهترین القاب برای آیت‌الله رئیسی همین لقب خادم‌الرضا بود و به همین دلیل در جوار قبر امام رضا(ع) دفن شد. در روایتی آمده است که دو ویژگی وجود دارد که بالاتر از آن نیست یکی ایمان به خدا و خدمت به مردم. اهل عرفان می‌گویند گاهی افراد با یک خدمت به مردم راهی را می‌روند که افراد عارف ده‌ها سال برای رسیدن به آن با گفتن ذکر تلاش می‌کنند.

شیخ دقاق افزود: ویژگی سوم صادقین، پیروی از رهبری است، این ویژگی به صورت برجسته در آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان متجلی بود و آنها از آیت‌الله خامنه‌ای پیروی می‌کردند.

انتهای پیام

نظر شما