شناسهٔ خبر: 66942375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگران در دوران جنگ و پس از آن با سازندگی به کشور خدمت کرده‌اند

شیراز- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با یادآوری نقش اثرگذار شهدای کارگر در حضور و پشتیبانی از جنگ تحمیلی و تلاش برای ساخت ادوات جنگی و لجستیکی گفت: این قشر پس از جنگ نیز با مهندسی معکوس به سازندگی کشور و رونق تولید کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وحید خداپرست پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس که با محوریت برنامه ریزی برگزاری آیین یادبود شهدای خدمت و یادواره شهدای کارگری برگزار شد، مسئولیت کارگران در گردان های رزمی و جهاد سازندگی را تشریح کرد و افزود: همان طور که کارگران در شرایط سخت اقتصادی با تولیدات قابل رقابت، پای کار هستند در جنگ تحمیلی نیز در میدان بودند و بر همین اساس، امروز وظیفه ماست که یاد شهدای کارگری را به عنوان یکی از اقشار موثر در جنگ با تولید برنامه های فاخر، زنده نگه داریم.

وی از برگزاری مراسم یادبود شهدای خدمت در شهرک صنعتی شیراز نیز خبر داد و با بیان اینکه ۱۰ درصد از شهدای استان فارس از جامعه شریف کارگری هستند، عنوان کرد که برنامه های مختلفی برای پاسداشت مقام شهدای کارگری در نظر گرفته شده که باید این آیین ها هر چه باشکوه تر برگزار شود.

خداپرست، نقش مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اجرای چنین برنامه هایی، اثرگذار توصیف کرد و با بیان اینکه عملکرد این دستگاه ها توسط ناظر مستقیم استانی در سطح وزارتخانه مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: بر همین اساس، دستگاه ها و شرکت های تابعه برای ارائه درصد تحقق برنامه ها و اقدامات عملکردی سه ماه نخست خود به بازرسان، آمادگی داشته باشند.

برخی شهدای کارگر در قامت فرمانده بزرگ، جنگ را مدیریت کردند

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در بسیج اقشار نیز عبور از برخی گردنه های سخت را در گرو پیروی از مکتب و سیره شهدا دانست و تاکید کرد: بعضی شهدا، کارگران ساده ای بودند که توانستند به عنوان یک فرمانده بزرگ، جبهه جنگ را مدیریت کنند.

سرهنگ امیر جاهدی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدای کارگری، افزود: اگر می خواهیم کارهایمان در حوزه شهدا ماندگار و این مضامین، نسل به نسل منتقل شود باید آن را با هنر پیوند دهیم و در این راستا بازخوانی سیره شهدا ر قالب آثار فاخر موسیقی، شعر، کتاب، نماهنگ، انیمیشن و سایر تولیدات هنری در دستور کار قرار گیرد.

اعزام جامعه کارگری به مرقد امام خمینی (ره)

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس هم در این نشست با بیان برگزاری دو یادواره شهدای کارگری در استان و برگزاری این یادواره ها در چند شهرستان فارس منش بر ضرورت برگزاری ایبن رویدادها در سطح کارخانجات، شرکت ها و دستگاه های مربوطه در مقایسه با سایر اقشار تاکید کرد و از اعزام جامعه کارگری به مرقد امام خمینی (ره) به مناسبت شرکت در آیین ارتحال امام راحل خبر داد.

سرهنگ نوشاد نادری با بیان اینکه شرکت ها و دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس می توانند آمادگی خود را در زمینه اعزام اعلام کنند بر لزوم تجلیل از خانواده شهدا نیز تاکید کرد و بهره گیری از ظرفیت هنر و سایر اقشار جهت برگزاری مطلوب یادواره شهدا را خواستار شد.

از ظرفیت هنر برای زنده نگه داشتن خاطره شهدا استفاده شود

سید مصطفی موسوی، مسئول بسیج هنرمندان فارس نیز با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر برای زنده نگه داشتن خاطره شهدا استفاده شود،گفت: هر نوع فعالیتی در قالب هنر، ماندگار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما