شناسهٔ خبر: 66941669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیری حقوق قانونی کارگران شهرداری ارومیه با تشکیل شورای کارگران

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهرداری ارومیه باید با توجه به وجود چند هزار نفر کارگر به جای انتخاب یک نفر به عنوان نماینده کارگران، شورای کارگران تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  توماج وحیدافشار در جلسه تعامل با اداره کار در خصوص کارگاه‌های شهرداری و ایمنی کارگران که با حضور مدیران اداره کار برگزار شد، با توجه به موضوع انتخابات نماینده کارگران شهرداری ارومیه اظهار کرد: در شهرداری ارومیه باید با توجه به وجود چند هزار نفر کارگر به جای انتخاب یک نفر به عنوان نماینده کارگران، شورای کارگران تشکیل شود.

وی افزود: این شورا طبق قانون باید رئیس، نایب رئیس و دبیر داشته باشد و مشکلات صنفی کارگران را به طور جدی پیگیری و مطالبه کرده و از حق و حقوق قانونی آنها دفاع کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه این جلسه گفت: در بحث احقاق حق و حقوق قانونی کارگران شهرداری ارومیه نباید هیچ‌گونه کوتاهی و مسامحه نه از سوی شهرداری و نه از سوی اداره کار انجام گیرد چرا که این کارگران هستند که شهر را پویا نگه می‌دارند و عمران و آبادانی آن را با عرق جبین خود رقم می‌زنند و ما مدیون قشر کارگر هستیم.

وحیدافشار تصریح کرد: نباید در بحث رعایت نکات ایمنی و خرید تجهیزات مربوطه لحظه‌ای درنگ و کوتاهی کرد چرا که کوتاهی در این امر منجر به از دست رفتن جان یک انسان، پدر و امید یک خانواده و عضوی از جامعه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شهرداری ارومیه باید در بحث رعایت موارد ایمنی جدیت کامل را داشته باشد.

وحیدافشار با توجه به اتفاقات سال گذشته برای پاکبانان شهرداری ارومیه یادآور شد: در مباحث ایمنی به ویژه "کارگران پسماند"، شهرداری هم مقصر است و به عنوان نهاد مجری وظایفش را به خوبی انجام نمی‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: متأسفانه، وقوع حوادث در شهرداری چندین برابر کارگاه‌های ساختمانی است.

نظر شما