شناسهٔ خبر: 66941549 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شیرازی‌ها جای بدی کم آوردند؛

چادرملو 3 - 0 فجر: بردی به قیمت صعود و جشن در یزد

تیم فوتبال چادرملو موفق شد در حساس‌ترین بازی فصل به برد بزرگی دست پیدا کند و با پیروزی پرگل از سد شاگردان رجب‌زاده گذشت و به رتبه دوم دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم فوتبال فجر با کسب نتایج درخشان پا به ورزشگاه شهید نصیری یزد گذاشته بود و می‌خواست اختلاف یک امتیازی با شاگردان سعید اخباری را در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات حفظ کند. نیمه اول کاملا مطابق میل مهدی رجب‌زاده و شاگردانش پیش رفت، اما در نیمه دوم در حالی که شیرازی‌ها دو موقعیت خیلی خوب روی دروازه چادرملو ایجاد کرده بودند، با یک ضربه ایستگاهی که در دقیقه 63 چسبیده به محوطه جریمه برای تیم میزبان گرفته شد همه چیز به هم ریخت و چند ثانیه بعد تور دروازه فجر روی ضربه سر علی طاهران به لرزه درآمد. پس از این گل فجر تا به خودش بیاید علی یحیی‌زاده گل دوم را هم در دقیقه 69 زد و در وقت‌های اضافی در حالی که فجر در پی اخراج حامد بحیرایی در دقیقه 90 با 10 نفر به کار ادامه می‌داد، گل سوم هم با ضربه امیرحسین خدامرادی از راه رسید تا نسخه تیم رجب‌زاده در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهید نصیری یزد که جو ویژه‌ای داشت، پیچیده شود.
با این پیروزی تیم فوتبال چادرملو موفق شد سبقت بزرگ فصل را بگیرد و با 69 امتیاز رتبه دوم فجر را از آن خود کرد و شاگردان رجب‌زاده با 67 امتیاز حالا باید امیدوار به دو هفته باقی مانده باشند.

فجر در دو هفته باقی مانده در شیراز با مس سونگون بازی می‌کند و سپس در هفته آخر به جم سفر خواهد کرد و با پارس جنوبی بازی دارد. در سوی مقابل تیم سعید اخباری در هفته سی و سوم به مصاف شاهین بندرعامری می‌رود و در هفته آخر باید در خانه از تیم فوتبال دریای بابل میزبانی کند که هر دو تیم در معرض سقوط هستند.

پنج‌شنبه 10 خردادماه؛ چادرملو اردکان – فجر شیراز؛ ورزشگاه شهید نصیری یزد
  تعداد تماشاگر: ۱۵ هزار نفر تماشاگر
داور: بیژن حیدری کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده – محمدعلی پورمتقی – حسین امیدی
 ناظر: اسماعیل صفیری

ترکیب چادرملو
حجت صدقی، محمد بختیاری، سیدمحمدرضا حسینی، اتابک زارعی، سعید محمدی‌فر، علی طاهران، رضا محمودآبادی، هادی حبیبی‌نژاد، محمد بلبلی، علی خدادادی، سیدعلی یحیی‌زاده.
سرمربی: سعید اخباری

2028310

ترکیب فجرسپاسی
علی غلام‌زاده، شاهین طاهرخانی، آرام عباسی، میثم مرادی، حمید ملکی، حامد بحیرایی، داوود رجبی، محمدرضا فلاحیان، سعید زارع، مهدی شریفی، محسن سیفی.
سرمربی: مهدی رجب‌زاده

️شرح گل:

چادرملو (۱-۰): در دقیقه ۶3 ارسال یک ضربه ایستگاهی توسط محمودآبادی با ضربه سر علی طاهران روی تیرک دوم به گل اول مسابقه تبدیل شد.

چادرملو (۲-۰): در دقیقه ۶۹ تیم فوتبال چادرملو از آشفتگی فجر پس از دریافت گل اول نهایت استفاده را برد و علی یحیی‌زاده روی یک پاس عمقی موفق شد با یک ضربه پای راست دقیق برای دومین مرتبه دروازه تیم حریف را فرو بریزد.

چادرملو (۳-۰): در دقیقه ۳+۹۰ امیرحسین خدامرادی موفق شد روی ریباند شوت هم تیمی خود گل سوم را هم با یک بغل پا وارد دروازه فجر کند.

لحظات حساس:

دقیقه ۵: شوت مهاجم چادرملو از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱: ضربه محمد بختیاری مدافع پیش کشیده چادرملو باز هم با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: ارسال بازیکنان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز روی یک ضد حمله با ضربه سر مهدی شریفی می‌توانست به گل اول مسابقه بدل شود ولی مهاجم فجر دیر به توپ رسید.

دقیقه ۵۰: جدی‌ترین موقعیت بازی توسط محسن سیفی ایجاد شد و شوت او را حجت صدقی دروازه‌بان چادرملو به بازی برگشت داد.

دقیقه ۵۵: دومین موقعیت جدی مسابقه هم توسط بازیکنان فجر ایجاد شد و ضربه داوود رجبی از داخل محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت.

دقیقه ۵۹: بالاخره تیم چادرملو هم یک موقعیت خوب ایجاد کرد و شوت مهاجم این تیم را علی غلام‌زاده سنگربان فجر به شکلی تماشایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۱: ضربه سر بازیکن فجر سپاسی شیراز با اختلاف زیادی از کنار دروازه چادرملو به اوت رفت.

شرح بازی 

در تمام دقایق نیمه اول مسابقه تیم فجر سپاسی شیراز با توجه به یک امتیاز برتری عقب نشسته بود و به خوبی توانست با بستن فضاهای زمین از ایجاد موقعیت توسط تیم میزبان جلوگیری کند. شاگردان سعید اخباری با تمام تلاشی که داشتند حتی یک موقعیت جدی هم نتوانستند روی دروازه علی غلام‌زاده ایجاد کنند و حالا در نیمه دوم باید برای به ثمر رساندن گل مقابل تیم و دفاع مستحکم فجر خلاقیت بیشتری در حملات خود داشته باشند.

مطابق انتظار در نیمه دوم شرایط عوض شد. تیم فجر دو حمله خطرناک تا دقیقه 55 ایجاد کرد ولی این چادرملو بود که با یک ضربه ایستگاهی به گل برتری در دقیقه 63 دست پیدا کرد. پس از این گل بود که دیگر بازیکنان فجر در جو سنگین ورزشگاه 15 هزار نفری شهید نصیری که مملو از تماشاگر بود نتوانستند خودشان را پیدا کنند. گل دوم خیلی زود و گل سوم در وقت‌های اضافی به ثمر رسید و تیم فجر هم پس از گل اول حتی یک حمله درست ترتیب نداد تا شاگردان اخباری با شایستگی برنده این مسابقه سرنوشت‌ساز فصل شوند.

بهترین بازیکن:
علی طاهران با ضربه سر خود در دقیقه 63 شکل بازی را تغییر داد. این گل فجر را به طور کلی به هم ریخت و پس از آن چادرملو بر بازی مسلط شد. با این وصف طاهران را می توان مهره کلیدی این مسابقه دانست.

اتفاق ویژه: 
باخت فجر پس از چندین هفته رقم خورد تا جای این تیم با چادرملو عوض شود. حالا در دو بازی باقی مانده همه چیز در دستان تیم چادرملو است و فجر باید برای صعود به لیگ برتر منتظر لغزش تیم سعید اخباری بماند.

️حواشی:

*ورزشگاه شهید نصیری یزد برای این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز لیگ دست اول به‌طور کامل مملو از تماشاگر شده و هواداران شیرازی هم یک سکو را به‌طور کامل به خود اختصاص داده‌اند.

*برخورد صمیمانه مربیان دو تیم پیش از شروع مسابقه.

2028303

*ظرفیت ورزشگاه شهید نصیری یزد پر شده و عده‌ای از علاقه‌مندان به فوتبال از پشت نرده‌ها در حال تماشای مسابقه هستند.

*بیژن حیدری داور مسابقه در دقیقه ۳۰ به دلیل گرمای هوا وقت استراحتی ۳۰ ثانیه‌ای در نظر گرفته است.

*در ۳۰ دقیقه ابتدایی به دلیل حساسیت بالای مسابقه شاهد هیچ موقعیت جدی‌ای روی دروازه دو تیم نبوده‌ایم.

*حنیف عمران‌زاده به دلیل اعتراض به تصمیمات بیژن حیدری با کارت زرد این داور مواجه شد.

*اخراج مستقیم حامد بحیرایی بازیکن فجر دقیقه ۹۰

نظر شما