شناسهٔ خبر: 66941386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ویژه شهرستان ری:

۷۶/۲ درصد اعتبارات تخصیص یافته ری در سال ۱۴۰۲ محقق شده‌است

لیلا تات

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تصویب، هدایت و نظارت بر اعتبارات دولتی و تملک دارایی‌هایی که دولت در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد از مهمترین وظایف و کارکردهای کمیته برنامه‌ریزی است که تا کنون ۷۶/۲ درصد اعتبارات تخصیص یافته شهرستان ری در سال ۱۴۰۲ محقق شده‌است. ,

صاحب‌خبر -

نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ری به ریاست مهدی باب‌الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و با حضور اعضا (امروز  ۱۰ خرداد ماه) در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسه کمیته برنامه‌ریزی باحضور رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان گفت: کمیته برنامه‌ریزی به نوعی مهمترین بستر جهت طراحی مالی و برنامه‌ریزی سالیانه دستگاه‌ها جهت تعریف پروژه‌های مورد نیاز و جذب اعتبارات ملی و استانی می‌باشد.

وی افزود: تصویب، هدایت و نظارت بر اعتبارات دولتی و تملک دارایی‌هایی که دولت در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد از مهمترین وظایف و کارکردهای کمیته برنامه‌ریزی می‌باشد. باتوجه به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۲ می‌بایست تا شهریورماه سالجاری مستهلک و هزینه شود، کارسازی و نظارت بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح های اجرایی نیز از دیگر وطایف اصلی و مهم این کمیته می‌باشد.

باب الحوائجی ادامه داد: در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغی معادل با ۳۷۲۰ میلیارد ریال به شهرستان ری اختصاص داده شده که تاکنون ۷۶/۲ درصد این اعتبارات محقق شده است.

مجموع پروژه‌هایی که در بودجه ۱۴۰۲ برای آنها اعتبار تخصیص داده شده در قالب ۳۲ اداره و دستگاه اجرایی توزیع شده‌است. این اعتبارات در طرح‌هایی همچون احداث راه‌ها، احیاء و لایروبی قنوات و کانال‌های انتقال آب کشاورزی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و نیز تهیه و اجرای طرح‌های جامع شهرها و سایر طرح‌ها تخصیص داده شده است.

وی افزود: درخصوص عوارض سبز و عوارضی که به آلایندگی‌های موجود در سطح شهرستان تعلق می‌گیرد نیز موارد و موضوعات مختلفی در این نشست مطرح شد. مطابق قانون این عوارض به شهرداری ها، دهیاری ها و همچنین روستاهای فاقد دهیاری تعلق می‌گیرد که میبایست در پروژه‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست و نیز افزایش سرانه‌های فضای سبز و کاشت درختان هزینه شود.

در این جلسه از بخشداران خواسته شد که درخصوص اعتبارات ناشی از عوارض آلایندگی در سطح روستاها پروژه‌های مختلفی را تعریف نمایند. این نشست بعنوان پیش زمینه‌ای جهت تشکیل کمیته برنامه‌ریزی با موضوع بودجه نویسی و تعیین اعتبارات سال ۱۴۰۳ برگزار شود که در نشست بعدی این کمیته نیز باحضور تمامی اعضا به زودی برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام

نظر شما