شناسهٔ خبر: 66941051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوگیری از فعالیت ۶۱ واحد متخلف عرضه قلیان در کاشان

از فعالیت ۶۱ واحد متخلف عرضه قلیان در کاشان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

جلوگیری از فعالیت ۶۱ واحد متخلف عرضه قلیان در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به صدور ۳۰۵ اخطاریه بهداشتی برای واحد‌های بدون عاملیت فروش دخانیات افزود: برای مراکز دارای تبلیغات دخانیات ۳۶۵ اخطاریه بهداشتی صادر و ۲۱ پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.


مهدی دلاوری با اشاره به انجام ۶۴۰ بازرسی از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و صدور ۱۵۸ اخطاریه بهداشتی ممنوعیت مصرف دخانیات به این واحد‌ها افزود: ۳۰ پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع و ۶۱ واحد عرضه کننده قلیان در شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سال ۱۴۰۲ مهروموم شد.


وی گفت: در حال حاضر برنامه شهر و روستای بدون دخانیات در شهر‌های کاشان، برزک و روستای آزران از توابع شهرستان کاشان و شهر‌های آران و بیدگل و نوش‌آباد و روستا‌های قاسم‌آباد و فخره از توابع شهرستان آران و بیدگل در حال اجرا است.


دلاوری گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه استعمال، فروش و عرضه مواد دخانی بویژه قلیان و سیگار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله سفره‌خانه‌ها و کافی‌شاپ و ... و اماکن عمومی و فروش سیگارهاو قلیان‌های الکترونیکی حتی در فضای مجازی می‌توانند به سامانه ۱۹۰ شکایات بهداشت در هر ساعت از شبانه‌روز اعلام و گزارش کند.

نظر شما