شناسهٔ خبر: 66940934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زمین ۱۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شد

زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی تاکنون تامین و تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

 

زمین ۱۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تامین شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، معاون مسکن و ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز پنج شنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن گناباد گفت:‌ از مجموع افزون بر ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که هم اکنون در استان خراسان رضوی در حال ساخت است،‌ ۹۵ هزار واحد در بخش حمایتی (مددجویان و افراد زیر پوشش نهادها و ادارات حمایتی) و بقیه بخشهای بازآفرینی، خودمالک و روستایی را شامل می شود.

محمد علی منصوری افزود:‌ مشکلی از نظر تامین زمین نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی وجود ندارد و به هر میزان تقاضای مورد نیاز تامین و بعد از انجام مراحل قانونی در اختیار متقاضیان دارای شرایط قرار می گیرد.

معاون مسکن و ساختمان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:‌ ۲۰۱ سایت معادل چهار هزار و ۸۶۴ هکتار زمین به ارزش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون تامین شده است.

 

۱۰ میلیارد ریال برای برق رسانی نهضت ملی مسکن گناباد هزینه شد

فرماندار گناباد نیز گفت:‌ جلسه شورای مسکن این شهرستان با محوریت سرعت بخشی در روند تامین زیرساختها و اقدامات روبنایی مورد نیاز سایتهای نهضت ملی این شهرستان از جمله سایت ۱۲ هکتاری بخش کاخک از توابع این شهرستان برگزار شد.

رضا نصیری ادامه داد: اداره برق گناباد تاکنون ۱۰ میلیارد ریال برای برق رسانی و نصب ترانس و پست فشار متوسط سایت ۱۲ هکتاری نهضت ملی مسکن کاخک هزینه کرده و بعد از تکمیل زیرساخت های لازم برق رسانی به این واحدها انجام می شود.

وی گفت:‌ اداره آب و فاضلاب گناباد نیز لوله گذاری در خیابان ها و معابر عمومی نهضت ملی مسکن بخش کاخک را انجام داده و درواحدهای مسکونی که فرآیند قانونی اخذ انشعاب را انجام دهند، آب آن واحدها وصل خواهد شد و زمین چمن و زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه و مسجد نیز در این سایت نهضت ملی تامین و روند احداث آنها در آینده نزدیک آغاز می شود.

۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز برای واحدهای مسکونی طرح جوانی جمعیت در شهرستان گناباد ثبت نام کردند.

از مجموع اشخاصی که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند که تاکنون زمین برای حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر و ۹۰ درصد این افراد تامین شده است.

از هزار و ۲۰۰ نفر که برای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان ثبت نام کردند شرایط ۸۰۰ نفر تایید نهایی و به ۵۰۰ نفر از آنان زمین به صورت رایگان تحویل داده شده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

 
 

نظر شما