شناسهٔ خبر: 66940487 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

۱۰ نکته جالب درباره سرمربی جدید بارسلونا/ هانسی فلیک؛ مردی از باواریا و قهرمان شش‌گانه

هانسی فلیک که در بایرن‌مونیخ دورانی موفق را رقم زد و با تیم ملی آلمان قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کرده، با قراردادی دو ساله به بارسلونا پیوست.

صاحب‌خبر -

هانسی فلیک از حالا سرمربی جدید بارسلوناست. سومین آلمانی که هدایت تیم را برعهده می‌گیرد و یکی از دو سرمربی اروپایی که موفق شد در یک سال تقویمی شش‌گانه قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

آنچه باید در مورد فلیک دانست:

  1. هانس دیتر فلیک در ۲۴ فوریه ۱۹۶۵ به دنیا آمد و سال آینده ۶۰ ساله خواهد شد. او در هایدلبرگ متولد شد، شهری با ۱۵۰۰۰۰ نفر جمعیت که در ۳۴۰ کیلومتری مونیخ قرار دارد.
  2. فوتبالش را در باشگاه محلی اس‌وی سندهاوزن شروع کرد و در سن ۲۰ سالگی توسط بایرن‌مونیخ جذب شد. او بیش از ۱۰۰ بازی در بوندسلیگا انجام داد و چهار عنوان متوالی را به دست آورد و همچنین در سال ۱۹۸۷ به فینال اروپا رسید اما باوارایی‌ها در فینال از پورتو شکست خوردند.
  3. اولین مربی او در بایرن اودو لاتک بود، مردی که چند سال قبل از آن هدایت بارسا را ​​بر عهده داشت (۸۳-۱۹۸۱). لاتک برای دو دوره مختلف (۱۹۶۹-۱۹۷۵ و ۱۹۸۳-۱۹۸۷) در بایرن حضور داشت و همچنین در کلن نیز مربی فلیک بود.
  4. فلیک در بایرن زیر نظر مربی دیگری که در لالیگا حضور داشت، یوپ هاینکس (۹۰-۱۹۸۷) بازی کرد و در کلن با اریش روتمولر (۱۹۹۱-۱۹۹۰) و یورگ برگر (۱۹۹۲) کار کرد.
  5. مصدومیت باعث شد که در ۲۸ سالگی مجبور به بازنشستگی شود. او در بوندس‌لیگا با حضور در بایرن‌مونیخ (۱۹۹۰-۱۹۸۵) و کلن (۱۹۹۰-۱۹۹۲) مجموعا  ۱۴۸ بازی انجام داد.
  6. با وجود اینکه دوران بازی او کوتاه بود، در بایرن توانست با بازیکنانی مانند ژان ماری پفاف، لوتار ماتئوس، دیتر هونس، کلاوس اوگنتالر، آندریاس برمه و یورگن کولر در یک رختکن حضور یابد و هم‌تیمی‌هایش در کلن شامل بودو ایلگنر و پیر لیتبارسکی بودند.
  7. به عنوان مربی بیشتر به خاطر نقشش در هدایت تیم آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. او همچنین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ دستیار یواخیم لو بود، زمانی که تیم به فینال یورو ۲۰۰۸، نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰ (هر دو بار شکست از اسپانیا) و نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۲ رسید و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با شکست ۷-۱ برزیل میزبان در نیمه‌نهایی و شکست دادن آرژانتین لئو مسی در فینال قهرمان شد.
  8. از نظر فنی، اولین بازی او به عنوان مربی در پیروزی ۳-۲ مقابل پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۰۸ رقم خورد که به جای یواخیم لوی محروم ایستاد. شواین‌اشتایگر، کلوزه و بالاک گل‌های آن روز را به ثمر رساندند.
  9. میروسلاو کلوزه، بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی، در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به عنوان دستیار او در بایرن‌مونیخ خدمت کرد.
  10. نام هانسی فلیک بیشتر به خاطر رساندن بایرن به قهرمانی شش‌گانه در سال ۲۰۲۰ در یادها مانده است، که با موفقیت پپ گواردیولا با بارسا در سال ۲۰۰۹ برابری می‌کند. جالب اینجاست که گواردیولا کمی بعد هدایت باواریایی‌ها را بر عهده گرفت و فلیک اکنون سرمربی بارسا شده است.

بیشتر بخوانید: ادعای فلیک در اولین روز سرمربیگری: فلسه من و بارسلونا شبیه است/ مشتاق شروع کارم در تیم جدید هستم

هانسی فلیک

هانسی فلیک

نظر شما