شناسهٔ خبر: 66940336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم شهید آل‌هاشم را به‌ عنوان پدری دلسوز قبول کرده بودند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی (ره) با عنوان اینکه شهید آل‌هاشم با رفتار، منش و قوه جاذبه فوق‌العاده بالای خود قلوب برخی افراد را متمایل به نظام اسلامی و انقلاب کرده بود، گفت: مردم او را به‌عنوان پدری دلسوز قبول کرده بودند.

صاحب‌خبر -

مردم شهید آل‌هاشم را به‌عنوان پدری دل‌سوز قبول کرده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور با تسلیت به‌مناسبت ارتحال شهادت‌گونه شهدای خدمت، درباره ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم با عنوان اینکه این شهید از خانواده‌ای مؤمن، متدین و مردم‌دار بود و پدرشان نیز مورد احترام عموم اهالی تبریز است، اظهار کرد: ایشان سالیان طولانی در جایگاه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادقانه خدمت کرد و پرسنل و فرماندهان ارتش شهید آل‌هاشم را الگویی برای خود قرار داده بودند و همواره به نیکی از این شهید یاد می‌کنند.

وی افزود: شهید آل‌هاشم فردی بسیار متواضع بودند و بعد از توفیق خدمتگزاری در سنگر نماز جمعه شهرستان تبریز جز افراد شاخص در سطح کشور شدند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی (ره) گفت: طی دو سال گذشته که اغتشاشات در استان‌های مختلف کشور آرامش و امنیت کشور را برهم زده بود، وجود شخصیت بزرگی همچون شهید آل‌هاشم در تبریز و منطقه آذربایجان موجب پایداری امنیت و بهم‌خوردن نقشه دشمنان شد.

خلیل‌پور مردمی بودن و حرکت در راستای مطالبات و خواسته‌های مردمی را از ویژگی‌های بارز شهید آل‌هاشم برشمرد و ادامه داد: به خاطر اینکه این شهید بزرگوار همواره خود را جدا از مردم نمی‌دید، مردم نیز بی‌حد و اندازه او را قبول داشتند و اعتبار ایشان در نزد مردم غیرقابل دست‌ نیافتنی شده بود و در مراسم تشییع پیکر ایشان نیز دیدیم که همه تبریز و مردمان آذربایجان از شهرهای مختلف خود را به مراسم رسانده بودند تا با او، خدمات و خاطرات ماندگارش وداع کنند.

وی استفاده از وسایل نقلیه‌عمومی برای تردد به محل دفترشان و نماز جمعه با هدف حضور در جمع گروه‌های مختلف مردم و حضور متناوب در جمع بازاریان و عموم شهروندان برای پی بردن به مشکلات و مطالباتشان و پیگیری جدی آن‌ها از مسئولان را در تأثیرگذاری و ماندگاری راه و روش شهید آیت‌الله آل‌هاشم در افکار عمومی بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: دفتر ایشان در دیدارهای مردمی که ترتیب می‌دادند، همواره پناهگاه مردمی بود که به هر دلیلی مشکلاتشان حل نشده بود و به امید پیگیری توسط شهید آل‌هاشم به او مراجعه می‌کردند.

خلیل‌پور با اعلان اینکه شهید آل‌هاشم با رفتار و منش و قوه جاذبه فوق‌العاده بالای خود قلوب برخی افراد را متمایل به نظام اسلامی و انقلاب کرده بود، افزود: این شهید بزرگوار به‌هیچ‌وجه به مسئله حذف افراد ذره‌ای هم نمی‌اندیشید، بلکه مدام در فکر جذب افراد بود و مردم نیز او را به عنوان پدری دل‌سوز قبول کرده بودند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم راه آن شهید را ادامه داده و خالصانه و صادقانه در خدمت نظام، اسلام و ولایت فقیه باشیم.

نظر شما