شناسهٔ خبر: 66940118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن به دنبال لغو ممنوعیت استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط اوکراین در خاک روسیه است

تهران – ایرنا – روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی لغو ممنوعیت استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط اوکراین در خاک روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزنامه نزدیک به دموکرات ها نوشت، جو بایدن مدت‌ هاست که در برابر صدور مجوز به اوکراین برای استفاده از تسلیحات آمریکایی در داخل روسیه مقاومت می ‌کند زیرا نگران است که چنین اقدامی می‌تواند به رویارویی مستقیم آمریکا با روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای تبدیل شود.

اکنون، پس از ماه‌ها شکایت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، از این محدودیت، کاخ سفید یک ارزیابی رسمی - و به ظاهر سریع – را در مورد پذیرش این ریسک آغاز کرده است. تأیید استفاده بیشتر از تسلیحات آمریکایی، کی یف را قادر می سازد تا به نحوی دست به حملات متقابل علیه آتشبارهای داخل روسیه بزند.

جو بایدن تاکنون در این مورد سکوت کرده است. دستیاران امنیتی وی نیز با توجه به اینکه روسیه کم کم ابتکار عمل را در جنگ با اوکراین به دست می آورد، یک "فرآیند بسیار سریع" را برای ارائه یک توصیه رسمی به رئیس‌جمهور در دست اقدام دارند.

نیویورک تایمز به نقل از برخی از مشاوران بایدن که نام آنان را ذکر نکرد، نوشت که تغییر موضع رئیس جمهوری آمریکا اجتناب ناپذیر است و در این صورت و به احتمال زیاد محدودیت‌های شدیدی در مورد نحوه استفاده اوکراینی‌ها از تسلیحات ارائه ‌شده توسط آمریکا از جمله محدویدت حملات به اهداف نظامی و در مناطق مرزی روسیه که در حمله به اوکراین دخالت دارند، همراه خواهد بود.

نظر شما