شناسهٔ خبر: 66939872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم صرفه جویی در مصرف برق

افزایش ۲۳ درصدی مصرف برق در آبادان با توجه به دمای هوا

با توجه به افزایش گرما و وقوع دمای ۴۸ درجه در آبادان شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛  مدیر اداره برق آبادان گفت: آبادانی‌ها با توجه به افزایش گرما در منطقه و وقوع دمای ۴۸ درجه، ۲۳ درصد در مقایسه با سال گذشته بیشتر برق مصرف کردند.

حسام ثابتی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مصرف برق در آبادان مربوط به منازل مسکونی است افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر روند افزایش دما در منطقه لازم است شهروندان صرفه جویی در برق را سرلوحه امور روزمره قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: با صرفه جویی ۱۵ درصدی هر خانوار می‌توانیم بدون خاموشی از این تابستان گرم در آبادان عبور کنیم.
ثابتی از شهروندان خواست در بازه‌های زمانی ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ استفاده از لوازم پر مصرف مانند لباسشویی و جاروبرقی را به حداقل برسانند و سعی کنند از کولر‌ها به صورت اشتراکی استفاده کنند.
مدیر اداره برق آبادان همچنین از آغاز ۱۵۰ طرح تعاملی با کشاورزان، ادارات و کارگاه‌ها و کارخانجات با هدف کاهش مصرف برق خبر داد.
او تاکید کرد: ادارات لازم است بار استفاده از برق خود را در نوبت صبح نسبت به سال ۱۴۰۰، سی درصد و پس از زمان اداری ۶۰ درصد  کاهش دهند. 

<div id="video-display-embed-code_11169218"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247822/11169218?width=600&height=350"></script></div>

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هم گفت: انرژی مصرفی شبکه برق خوزستان در دو ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
علی اسدی بیان افزود: در ماه گذشته ۳ هزار و ۷۴۹ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و کل تولید برق استان در دو ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۵۹۴ گیگاوات ساعت بوده است.
وی با اشاره به اینکه از مقدار برق تولیدی در اردیبهشت ماه ۴۰ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است، ادامه داد: از ۲ هزار و ۱۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در اردیبهشت ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است. 

نظر شما