شناسهٔ خبر: 66939802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در سوگواره سراسری «روز وداع یاران» مطرح شد؛

صداقت در سیاست از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی بود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در سوگواره سراسری «روز وداع یاران» آیت الله رئیسی را یکی از بزرگترین حامیان حوزه فرهنگ، هنر، شعر و ادب دانست و گفت: شهید سیدابراهیم رئیسی برخاسته از فرهنگی ادبی بود و خود را شاگرد شهیدی چون بهشتی می‌دانست که فکر و اندیشه او فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد کشور، به همت محافل ادبی نهاد، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت یاد شهدای خدمت، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان سه‌شنبه ۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استانها برگزار شد.

این برنامه در یاسوج با حضور سیدجواد هاشمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت الاسلام حمزه پیش‌قدم رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی؛ سلمان خواست خدایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن جلسات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

محسن جبارنژاد در این نشست آیت الله رئیسی را شخصیتی فرهنگی دانست و گفت: بعد از شهادت آیت الله رئیسی دلاوری ها، مردمی بودن و صبر فراوان وی بر همگان مشخص شد.

صداقت در سیاست از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی بود

وی با اشاره به سعه صدر شهید رئیسی تصریح کرد: رئیس جمهور شهید با شاعران منتقد، مهربانانه برخورد می‌کرد و طرفدار شاعران و ادیبان بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، صدق و صداقت در سیاست را از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی دانست و ادامه داد: رئیس جمهور شهید، بسیار مردمی بود اما با این وجود برای معیشت مردم و اقتصاد کشور از آرمان‌های خود عبور نکرد و همیشه مبنای اصلی وی ارزش‌ها بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه بحث کردن درباره کسی که تمام هستی خود را برای خدمت به مردم فدا کرد سخت است، گفت: کسانی که می‌خواهند در جمهوری اسلامی مسئولیتی بپذیرند؛ تمام سجایای اخلاقی شهید رئیسی می‌تواند الگوی آنان قرار بگیرد.

وی با اشاره به پاکدستی شهید رئیسی اظهار کرد: با وجود آنکه ۴۰ سال در قوه قضائیه دارای مسئولیت بود، کوچکترین نقطه تاریکی در زندگی‌شان وجود نداشت.

صداقت در سیاست از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی بود

هاشمی مهر اضافه کرد: شهید جمهور با همه اقشار جامعه اعم از پیر، کودک و جوان در کمال تواضع و فروتنی نشست و برخاست داشت و با وجود آنکه رئیس جمهور بود به همه احترام می‌گذاشت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خداترسی و خدامحوری سیدابراهیم رئیسی گفت: وی به برپایی نماز شب بسیار تأکید داشتند، در سیاست امروز که مذهب رنگ کمتری دارد، ایشان اهل نماز شب و خداترس بود.

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی خواستار سفر به محروم‌ترین مناطق کشور بود، بیان کرد: در سفر به کهگیلویه و بویراحمد، به دلایل امنیتی به بهمئی که درخواست رئیس جمهور بود نمی‌توانستیم برویم اما ایشان اصرار به دیدن محرومیت‌ها داشتند.

هاشمی مهر با بیان اینکه شهید رئیسی اهل تحول بود و بعد از ورود به قوه قضائیه تغییرات اساسی ایجاد کرد، گفت: در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی نیز بسیار جدیت داشت و تلاش او، خدمت به مردم بود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه بعد از ریاست جمهوری شهید رئیسی با دنیا ارتباط گرفتیم، تصریح کرد: شهید رئیسی و امیرعبداللهیان قدرت دپیلمیاسی قوی داشتند و سبب پیوستن به سازمان های مهم جهانی مثل بریکس شدند.

هاشمی مهر گفت: باید سبک و سیاق شهیدان را ادامه دهیم و از مدت کوتاه ریاست جمهوری وی الگو بگیریم و سعی در جبران کار نیمه تمام آنها داشته باشیم.

صداقت در سیاست از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی بود

گفتنی است، تجلیل از خانواده معظم شهدا و شعر خوانی شاعران آیینی استان از جمله سیداکبر سلیمانی، قاسم بدره، سیدمحسن مظلومی، حیدر جهان کهن، سیدیاسر سعادت و حمید حسینیان از دیگر بخش های این سوگواره ادبی بود.

نظر شما