شناسهٔ خبر: 66939531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیران چهارمحال و بختیاری درباره طرح‌های زیربنایی و اقتصادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

شهرکرد-ایرنا - پس از ۲ سفر استانی رییس‌جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری، از جمله گزاره‌هایی که مدیران دستگاه‌های اجرایی همواره در سخنان خود آن مورد تاکید قرار می‌دهند و به عنوان یک کلیدواژه در سخنان خود به کار می‌برند این است که این استان "به یک کارگاه بزرگ عمرانی" تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از طرح بزرگ و ابرپروژه آبرسانی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، تسریع در بهره‌برداری از سد باباحیدر، حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای نخستین بار در استان، انجام مناقصه سد آقبلاغ در مرحله تجهیز کارگاه، عملیات آب‌رسانی در مناطق محروم، اختصاص اعتبار سفر استانی به راه‌آهن استان و توسعه جاده‌سازی از جمله طرح‌هایی است که مدیران عمرانی و اقتصادی به آن اشاره می کنند.

روز پنجشنبه نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی با بازخوانی برخی از اقدامات دولت سیزدهم در نشست مشترک شورای اداری و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها بر تبیین خدمات دولت سیزدهم در این حوزه‌ها تاکید کردند.

مدیران چهارمحال و بختیاری درباره طرح‌های زیربنایی و اقتصادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

معاون هماهنگی امور عمرانی چهارمحال و بختیاری نهضت ملی مسکن را از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در استان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، علی حیدری روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان افزود: از این میزان ۶۴۷ هکتار زمین در ۳۱ شهر استان و یک هزار و ۳۴ هکتار زمین نیز در روستاها تامین شده است افزون براین ۸۰ هکتار زمین نیز در روستاها در دست بررسی قرار دارد.

وی بابیان اینکه روزانه ۲۰ هزار مترمربع زمین در قالب نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شده است ادامه داد: با توجه به زمین تامین شده در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۷ مترمربع زمین نهضت ملی مسکن به ازای هر شهروند تامین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین بیش از سه برابر زمین‌های تامین شده زمین برای تاسیس گلخانه، دامداری و سایر سرمایه‌گذاری‌ها در استان تامین شده است.

وی سهم مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری را ۱۴ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و یادآور شد: از این سهمیه تاکنون عملیات اجرایی ۹ هزار و یکصد واحد مسکونی در استان آغاز شده که از این تعداد نیز پنج هزار و ۷۰۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

حیدری با اشاره به آسیب دیدن ۴۹۶ واحد مسکونی در زلزله کوهرنگ افزود: با انجام کار جهادی تمام این واحدهای مسکونی تکمیل و تحویل شده است.

وی با اشاره به انبوه سازی مسکن در ۲ شهر شهرکرد و بروجن گفت: برنامه ریزی برای احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در این شهرها انجام شده که عملیات اجرایی ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آغاز شده است و به زودی عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر نیز آغاز می‌شود.

مدیران چهارمحال و بختیاری درباره طرح‌های زیربنایی و اقتصادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

ابلاغ یک‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: به نتیجه رسیدن طرح‌های نیمه تمام و بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت و دهه فجر از اولویت‌های مهم این استان به شمار می‌رود.

محمد کاظم منزوی در خصوص پرداخت تسهیلات بند الف و جیم تبصره ۱۸ افزود: انتظار می‌رود با توجه به محدودیت زمانی بیشترین جذب تسهیلات را در این خصوص داشته باشیم.

وی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: امسال یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به محدودیت زمانی ثبت نام برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه جامع گفت: مدیران کمیته امداد، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تمام تلاش خود را برای اهلیت سنجی با هدف استفاده هر چه بیشتر از این تسهیلات انجام دهند.

وی یادآور شد: بانک‌های رفاه، توسعه، تعاون، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت، قرض الحسنه مهر، رسالت و سپه به عنوان بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تعیین شده است.

منزوی ادامه داد: مهلت ارسال پرونده‌های تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با بیان اینکه شاغلان دولتی، دانشجویان، دانش آموزان و سربازان وظیفه مشمول دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نمی‌شوند گفت: تعهد اشتغال امسال چهارمحال و بختیاری فارغ التحصیل محور است و براین اساس باید به فارغ التحصیلان دانشگاهی نگاه ویژه‌ای شود.

منزوی یادآور شد: از ۶ هزار و ۲۰۰ تعهد اشتغال استان در سالجاری یک هزار نفر مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: با توجه به محدودیت زمانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تا پایان شهریورماه و جز سه تبصره ۱۸ تا پایان خرداد انتظار می‌رود بانک‌های عامل بیشترین همکاری را در این خصوص داشته باشند.

منزوی با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نهادی بودن این تسهیلات گفت:نهادها و بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی، صندوق نوآوری، بنیاد شهید، بسیج سازندگی و بنیاد علوی از جمله تشکل‌های تسهیل‌گر هستند که باید زمینه تخصیص و تامین این تسهیلات را فراهم کنند.

مدیران چهارمحال و بختیاری درباره طرح‌های زیربنایی و اقتصادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

محرومیت‌زدایی توام با توسعه از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم همراه و توام با توسعه، از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید بود.

حمیدرضا منتظری افزود: در این دولت برخی اعتقاد داشتند تا محرومیت‌زدایی نباشد توسعه امکان‌پذیر نیست، اما رییس‌جمهور شهید ثابت کرد می‌شود محرومیت‌زدایی را توام با توسعه دنبال کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای توسعه و همچنین رفع محرومیت گفت: برخی افراد خواسته یا ناخواسته اقدامات موثر رییس جمهور را تحریف می‌کنند در حالی‌که این اقدامات نیاز به تببین و اطلاع‌رسانی دقیق دارد.

مدیران چهارمحال و بختیاری درباره طرح‌های زیربنایی و اقتصادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

منتظری اظهار داشت: رییس‌جمهور شهید هیچ‌وقت آنچه را که ضرورت بود، فدای مصلحت و سبد رای نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ارز از ۴۰ هزار به ۲۸۵ هزار ریال رسید در حالی‌که تورم مهار شد، افزود: برای نخستین بار در دولت سیزدهم ناترازی‌ها و کسری پنهان بودجه رفع شد.

منتظری با اشاره به اختصاص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان‌ها گفت: در سال‌گذشته ۷۰هزار میلیارد ریال(هفت همت) اعتبار به استان اختصاص داده شد که با تعهد دستگاه‌های اجرایی در نوع خود بی‌نظیر بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری در خصوص کاهش نرخ بیکاری و تورم استان در پاییز و زمستان گذشته گفت: نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته ۱۱.۵ و در زمستان این نرخ به ۹.۳ کاهش یافت و رتبه استان از ۳.۴ به ۱۳ صعود پیدا کرد.

منتظری افزود: تنظیم و تدوین سند تحول اساسی و پیشرفت استان متاثر از قانون برنامه هفتم، برنامه رشد اقتصادی و سند آمایش سرزمین به عنوان میثاق استانی برای تحول و پیشرفت استان تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی استان‌های سردسیر در نیمه اول سال گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استان مدیران کل باید از طریق دستگاه‌ها پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، نشست شورای اداری و روابط عمومی‌های چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهوری بودند.

نظر شما