شناسهٔ خبر: 66939518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از انتخابات 1403؛ آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری/ جلیلی و کواکبیان ثبت‌نام کردند/ انصاری: «فعلاً جمع‌بندی خاصی برای نامزدی ندارم»/ مهاجری: «اصولگرایان دچار دستپاچگی سیاسی شده‌اند»/ رایزنی ندای ایرانیان با لاریجانی، پزشکیان و آذری جهرمی برای نامزدی در انتخابات

صاحب‌خبر -

شفقنا_ ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری از صبح امروز (پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) با دستور وزیر کشور در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد و کاندیداها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند. در این راستا تلاش احزاب و گروه های مختلف برای معرفی نامزدهای مورد نظر همچنان پابرجاست.

در ادامه مهم ترین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را می خوانید..

 

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شفقنا، نخستین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح پنجشنبه  ۱۰ خرداد  در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری برای اعلام برنامه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور گفت:« انتخابات امنیت، سلامت با رقابت خوب با مشارکت گسترده مردم شکل خواهد گرفت. با وجود وارد شدن چنین ضایعه بزرگى با حمایت رهبر معظم انقلاب این بحران رو پشت سر گذاشتیم. هیچ خللى در کارهاى کشور به وجود نیامده است. همگان خود را براى مشارکت گسترده در هشتم تیر ماه آماده کنند.»

سعید جلیلی داوطلب انتخاب ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار شفقنا، «سعید جلیلی» برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شده و مراحل ثبت نام را طی کرد

کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

مصطفی کواکبیان با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. کواکبیان دانش‌آموختهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی است. وی دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس ائتلاف اصلاحات و عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم بود.

صباغیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده دوره دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.صباغیان در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد و مروست به مجلس دوازدهم راه یافت.

انصاری:«فعلاً جمع‌بندی خاصی برای کاندیداتوری ندارم»

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: من فعلاً جمع بندی در این زمینه (کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری) ندارم.

مهاجری: «اصولگرایان دچار دستپاچگی سیاسی شده‌اند»

محمد مهاجری به جماران گفت:« فکر می کنم همین اندازه که انتخابات از فرصت یکساله به یک ماهه تبدیل شد، به اندازه کافی فضا را برای آشوب‌گری سیاسی در همه جناح ها رقم زد و الان یک نوع بلاتکلیفی در هر دو جناح و هر دو گروه سیاسی کشور کاملاً ملاحظه می شود. به نظر من این دستپاچگی در اصولگراها خیلی بیشتر دیده شود. به خاطر اینکه رسیدن به کاندیدای واحد در حال حاضر برایشان آسان نیست. و این دستپاچگی از آنجایی تشدید می شود که آنها حاضر نیستند قدرتی را که به دست آوردند، خیلی راحت از دستش دهند؛ چون احساس می کنند اگر ریاست جمهوری این دوره ادامه‌اش مال خودشان نباشد، برایشان یک خسران عظیم است، به نظرم یک مقداری دچار بلاتکلیفی هم شده اند. باید صبر کرد و منتظر ماند؛ در روز های آینده به شرایط پایداری خواهند رسید. در جناح اصلاح طلب هم تقریباً می شود گفت که یک اتفاق مشابهی رخ داده است و در آن جریان هم الان کاندیدا‌های متعددی وجود دارد. باید تا روز ثبت نام صبر کنیم تا ببینیم چه وضعیت ثابت تری پیدا خواهند کرد.»

مرعشی:«شخصاً تمرکزم بر آقای جهانگیری و دکتر صالحی است»

حسین مرعشی به روزنامه سازندگی می گوید: به‌ عنوان حزب از کاندیداتوری تمامی شخصیت‌ها در این مرحله استقبال می‌کنیم اما اگر به طور خاص بخواهم نام ببرم شخصاً تمرکزم بر آقای جهانگیری و دکتر صالحی است اما در عین حال از ثبت‌نام همه شخصیت‌ها استقبال می‌کنیم. در مرحله بعدی باید یک نظام تصمیم‌گیری جمعی در سطح وسیعی از نخبگان و نه فقط تصمیم‌گیری جمع محدودی از سیاسیون صورت پذیرد. ما یک نظام جمعی سیاسی داریم که مشخص است؛ اعضایی که در قالب جبهه اصلاحات هستند و شخصیت‌های موثری مانند آقایان خاتمی، نوری، نبوی و سایر شخصیت‌های حزبی و غیرحزبی عضو جبهه اصلاحات و نیز شخصیت‌های میانه‌رویی مانند آقایان ناطق‌نوری و روحانی که می‌توان در حوزه سیاسیون از ظرفیت‌شان استفاده کرد.

رایزنی ندای ایرانیان با لاریجانی، پزشکیان و آذری جهرمی برای نامزدی در انتخابات

سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره مذاکره و گفت‌وگو با کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به ایلنا گفت: با برخی از چهره‌های سیاسی و برخی از افرادی که در مظان ثبت‌نام قرار داشتند به صورت کلی رایزنی و دیدار داشتیم. از جمله آقایان عارف، لاریجانی، شریعتمداری، ظریف، آذری جهرمی، همتی و پزشکیان گفت‌وگو داشتیم و نظرات‌شان را درباره انتخابات جویا شدیم. برخی از این چهره‌ها اعلام کردند که در انتخابات علاقه‌ای به ثبت‌نام ندارند و حضور نخواهند داشت از جمله آقای ظریف که به طور قاطع گفتند ثبت‌نام نمی‌کنند. برخی از افراد هم گفتند که در حال بررسی شرایط هستند و هنوز به جمع‌بندی نرسیدند.  آقای صدر جزو پاکدست‌ترین و سالم‌ترین سرمایه‌های سیاسی جریان اصلاحات و نیروهای سیاسی کل کشور است. تسلط ایشان در حوزه سیاست خارجی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بیان صریح ایشان در دفاع از حقوق شهروندان انکارناپذیر است. به همین دلیل حتما جزو گزینه‌های ایده‌آلی است که حزب ندای ایرانیان در صورت حضور و تأیید صلاحیت به طور جدی حمایت از او را در دستور کار قرار خواهد داد.

در این باره بخوانید..

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ راهنمای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ قائمی: «گمانه‌زنی‌ها درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قوی است»/ سیاوشی: «اگر شورای نگهبان کمک کند در انتخابات پیش رو می‌تواند یک صحنه بهتر در کشور رقم بخورد»/ مهاجری: «تنها یک سونامی سیاسی می‌تواند باعث رشد شدید مشارکت مردم در انتخابات باشد»

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ وزیر کشور دستور شروع انتخابات را صادر کرد/ کاندیداتوری جلیلی قطعی شد؟/ «ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضوری انجام می‌شود»/

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ تصمیم نهایی اصلاح طلبان پس از ثبت نام ها / کم رنگ شدن احتمال کاندیداتوری قالیباف / نو اصوگرایان در تامل / ارزیابی حضور حسن روحانی

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ احتمال نامزدی محمد رضا ظفرقندی و جدی تر شدن محمد صدر / میراحمدی رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور شد

 

نظر شما