شناسهٔ خبر: 66939491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از شهدای خدمت، تجلیل از خدمت

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جلسه‌ای که به تجلیل از شهدای خدمت مزین شده، باید به تجلیل از خدمت بی‌انجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مسجد بوستان ولایت که از سوی ستاد بسیج ادارات، اوقاف و شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهادت شهدای خدمت عمیقا مایه تاسف و حزن و اندوه نه تنها مردم ایران بلکه مردم جهان شد که جای تسلیت دارد.

وی با اشاره به اعلام افزایش تعداد شهدا به ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید، افزود: این را بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص و اعلام کند تا در گفتمان مردم مازندران جاری شود و به جای ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید تعداد دقیق آن بیان شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه تجلیل از یک خادم، تجلیل از خدمت است، تجلیل از یک عالم تجلیل از علم و تجلیل از یک صاحب فضیلت تجلیل از فضائل است، تصریح کرد: تجلیل از خادمی همچون شهید رئیسی تجلیل از فرهنگ خدمت، سوختن در کنار مردم و عشق ورزیدن به این سوختن، خدمت به عشق به خدمت است که فرهنگ ویژه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: او شب و روز نمی‌شناخت هیچ بی‌وقتی برای او بی‌وقت نبود، یکی از چیز‌هایی که ما کم داریم این فرهنگ و فضیلت است که کار، سعی، تلاش و جدیت در اولویت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار مفید ۴۵ دقیقه یا یک ساعت است، عنوان کرد: حال اگر کار مفید از ۸ ساعت ۸ ساعت شود دنیا گلستان خواهد شد، عمر مدیریتی جناب آقای رئیسی این فرهنگ را نشان می‌دهد، کار مفید ایشان در دوران مسئولیتشان از این ساعات هم می‌گذرد، تازه آخر هفته شلوغ‌ترین زمان کارش است.

امام جمعه ساری یادآور شد: اگر از تجلیل خادم به تجلیل خدمت برسیم این مجالس خروجی دارد و خوب است، اما اگر از محدوده یک شخص و خادم ماند و به تجلیل فرهنگ خدمت نرسیدیم خیلی خروجی نداریم.

این مسئول گفت: یکی از خلا‌ها و ضعف‌های دستگا‌ه‌های اجرایی این است که از این تجلیل‌ها به خروجی تجلیل از خدمت نمی‌رسند، دولتِ کشور‌های کم‌جمعیت‌تر از ما کوچک‌تر است باوجود این بازدهی کمتر است کار یک روز را به یک ماه و کار یک هفته را به ۶ ماه می‌رسانیم در حالی که کار باید جهادی باشد و در مجموع دستگاه‌های ما آن چابکی لازم را ندارند.

وی اضافه کرد: دستگا‌ه‌های ما در یک ساعت کاری و اداری آمدند نیرو‌ها را دعوت به این مراسم کردند این باید به‌عنوان یک کار اداری باشد ما این جلسه را همین فرض می‌کنیم، روحیه بسیجی یعنی همین، فلسفه تشکیل بسیج ادارات یعنی کار کردن مثل آقای رئیسی، وجدان کاری باید زنده شود، احساس مسئولیت زنده شود و نیازی به حراست، بازجویی، نظارت، هیات بررسی تخلفات، تجدیدنظر، دوربین مداربسته و ... نباید باشد اینها چیست؟

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر آخرت‌گرایی و آخرت‌نگاهی، گفت: ما روزی از این دنیا می‌رویم یک ریال از پولی که گرفتیم، دقیقه دقیقه کاری که در ساعات اداری کردیم را باید جواب دهیم، بیدار شوید، برای مردم کار کنید، مردم خوبی هستند، کار‌ها با کارگزاران سامان پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بیان کرد: همه باید بسیجی باشیم، بسیجی‌ها هم از بسیجی لفظی به بسیجی عملی و از شعاری به شعوری و رفتاری باید برسند، بسیج یک نام و واژه نیست، یک فرهنگ و سبک و سلوک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بنابراین این جلسه که به تجلیل از شهدای خدمت مزین شده، این مراسم باید به تجلیل از خدمت بی‌انجامد و در این ایام که منتهی به سالروز رحلت امام خمینی (ره) یعنی یک پیرمرد ۸۰ساله بزرگترین حادثه تاریخ را رقم زده است، باید در این ایام ذره‌ای عوض شده باشیم، خستگی چیست، کار، کار و کار از این فضای جمهوری اسلامی برای کار استفاده کنید، شهید داده‌ایم شهید باید شهید و جهادی زندگی کند.

 

نظر شما