شناسهٔ خبر: 66939441 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش ثبت نام مدارس شاهد در میان پایه آغاز شد

دبیر ستاد شاهد وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام در مدارس شاهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهرا پناهی روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به جایگاه مدارس شاهد به عنوان مدارس مورد وثوق دانش آموزان و خانواده‌های محترم ایشان و لزوم خدمات شایسته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جایگاه این مدارس به عنوان پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی و دغدغه ای که مقام عالی وزارت در جهت کیفیت بخشی این مدارس دارند، برنامه ریزی برای ثبت نام این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حساسیت دنبال و شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد ابلاغ شد.

او ادامه داد: این شیوه نامه در اجرای اساسنامه طرح شاهد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات جلسه اخیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به ریاست صحرائی وزیر آموزش و پرورش و با حضور برخی معاونین و مدیران کل حوزه ستادی و مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شده است. 

عضو شورای معاونین وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش ثبت نام مدارس شاهد به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می شود. زمان بندی پیش ثبت نام جهت اطلاع دانش آموزان و اولیای محترم به این شرح می باشد: پایه اول ابتدایی از یکم خرداد تا ۲۰ خرداد، پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از ۲۱ خردادماه لغایت دهم تیر و پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از اول تیر شروع و تا ۲۰ تیر انجام خواهد شد. همچنین زمان پیش ثبت نام دانش آموزان در میان پایه های مدارس شاهد در کلیه دوره های تحصیلی از اول تا پانزده مرداد می باشد. 

وی تاکید کرد: بدیهی است پس از اتمام این زمان بندی ها، دانش آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، با اطلاع رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل ثبت نام به مدرسه مراجعه خواهند نمود و اولیای بزرگوار از حضور در مدرسه جهت پیش ثبت نام جدا خودداری نمایند. 

دبیر ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از تلاش های کلیه مدیران مدارس شاهد در سطح کشور تاکید کرد، با توجه به اهداف طرح پراکنده شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از فوق برنامه ها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد،  ستادهای اجرایی شاهد استان،  شهرستان، مناطق و نواحی با هماهنگی های لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان طرح شاهد را فراهم می نمایند؛ همچنین سنجش آغازین برگزاری کلاس های پیش نیاز و مهارت آموزی و ... در تمامی دوره های تحصیلی براساس ضوابط مندرج در شیوه نامه برنامه هفتگی مدارس شاهد نیز از جمله مواردی است که مدیران مدارس شاهد بر آن اهتمام خواهند داشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: نام مدارس شاهد با شهید و شهادت گره خورده و دارای تقدسی است که باید همه تلاش کنیم حافظ این نام مقدس باشیم. استقبال از مدارس شاهد یعنی مردم به این مدارس اعتماد دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما