شناسهٔ خبر: 66939438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی خارج از کشور سفیران کمیته امداد شدند

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی از مجموع حدود ۱۰ میلیون ایرانی خارج از کشور، سفیر ترویج فرهنگ خیر و احسان شدند.

صاحب‌خبر -

صفاری گفت: در مرحله نخست برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور موضوع جذب کمک‌های مالی نظیر دریافت دلار و یورو مطرح بوده بلکه اقتدار ایران اسلامی در حوزه اقدام‌های انسان‌دوستانه و توانمندی زنان به آنان نشان داده می‌شود.

وی بیان کرد: در این حوزه تلاش می‌شود با شبکه‌سازی از ظرفیت ایرانیان و همچنین تجارب مراکز و موسسه‌های هم‌راستا با کمیته امداد امام (ره) بخوبی بهره‌گیری شود.

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد تصریح کرد: ۶ هزار ایرانی شناسایی شده در خارج از کشور برای فعالیت به عنوان سفیر خیر و احسان در ۸۹ کشور دنیا از جمله کانادا، آمریکا، انگلیس، ترکیه، قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس سکونت دارند.

صفاری بیان کرد: با جذب ۶ هزار فعال اقتصادی و اجتماعی از ظرفیت این بخش برای کمک به ۶۰ هزار عضو خانواده‌های ایتام و محسنین استفاده خواهد شد.

وی گفت: در بحث دیپلماسی حمایتی برنامه‌ریزی شده تا با قدرت نرم زمینه برای جذب ایرانیان خارج کشور شدند.

مدیرکل هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد ادامه داد: بخشی از ایرانیان خارج از کشور به ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمات حمایتی آن آشنایی نداشته و کمک‌های خود را به مرکزهای خیریه خارجی پرداخت می‌کنند که برای جذب این کمک‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.

نظر شما